Avatar billede jeh Nybegynder
18. maj 2000 - 10:35 Der er 12 kommentarer

Udskiftning af NT-server

Hej

Da jeg ikke er nogen NT-haj, har jeg et par spørgsmål. Jeg er ved at installere en ny NT-server, der skal erstatte en "gammel" model og i den forbindelse er jeg løbet ind i et par ting, som jeg ikke rigtigt kan finde svar på nogen steder.

Det er følgende:

1. Serveren fungerer nu som BDC og min plan er at promote den til PDC. Jeg vil derefter navngive den med den "gamle" servers navn og IP-adresse. Er det muligt ????

2. Da jeg installerede den som BDC, fik den automatisk overført alle eksisterende Trust og lign.
Kan jeg være sikker på, at disse ikke forsvinder ved at promote den til PDC ??

Jeg håber, at der findes nogle kloge hoveder derude, som kan give mig svar hurtigst mulig, da min ledelse rykker mig meget efterhånden.

Hilsen og på forhånd tak

Janne
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
18. maj 2000 - 10:58 #1
Det du skal gøre er at oprette den i domænet som en BDC, med det rigtige navn og IP. jeg forventer at du i forvejen har en der har overtaget PDC's rolle !!!
Så går du ind på din PDC og i server maneger sætter du den til BDC.
På den nye sætter du den til PDC.
Det burde virke, ellers kan du fjerne de andre serverer fra nettet, så vil den nye automatisk blive til en PDC.
Men du skal have tålmodighed for der kan gå op til 50 min før du kan se ændringerne.
Avatar billede jeh Nybegynder
18. maj 2000 - 11:03 #2
Hej ...orm
Den er blevet oprettet som BDC med et temp-navn og temp-ip. Den skal bare promotes til PDC og så slukker jeg for den oprindelige PDC. Derefter var min plan at omdøbe til en vedtagen navnestandard for vores PDC'ere..

Men hvad med Trust'ene (Der er hammermange og det er fra hele landet...)

/Janne
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
18. maj 2000 - 11:17 #3
Jeg kigger lige i mine håndbøger !!!
Svar kommer
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
18. maj 2000 - 11:21 #4
Du skal bare sætte den på netværket med det rigtige navn og derefter skal du i server maneger vælge : synchronizing domain controllers.
Herefter kan du godt demote din nuværende PDC til BDC og derefter promote din BDC til PDC !!!
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
18. maj 2000 - 11:23 #5
Ups !!!
Du kan godt få problemer hvis du forsøger at ændre navnet på en PDC, så gør det inden du promoter den !!!
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
22. maj 2000 - 08:46 #6
Øhhh......Hvad er der galt ???
Avatar billede jeh Nybegynder
22. maj 2000 - 08:58 #7
Hej Orm

Jeg kan ikke rigtigt bruge svaret til noget.
For det første kan man ikke bare ændre navnet på en BDC pga. dens afhængighed af PDC. Hvis man forsøger at ændre navnet, vil den ved opstart ikke komme op som BDC, men som en alm. WS....

Hjælp......

UNIX Rules, NT Sucks......
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
22. maj 2000 - 09:15 #8
Så hiv BDC af nettet, og lav navnet om !
Sæt den herefter tilbage på nettet !
Synchronice !
Demote din PDC !
Promote din BDC !

Fremgangsmåde ifølge MS
Eller må du finde hjælp på deres hjemmeside !
Avatar billede bug Nybegynder
23. maj 2000 - 17:45 #9
Ændring af navn på BDC som skal promotes er IKKE en god ide. Behold hellere navnet og promote den til PDC.

Trusts - yeps det er surt, men skal jo kun gøres en gang ;)
Avatar billede jeh Nybegynder
24. maj 2000 - 07:58 #10
Hej Bug

Tak for svaret.

Jeg har tænkt mig at ændre navnet på BDC'en efter at den er blevet promoted til PDC. Det burde da kunne lade sig gøre, da PDC ikke har nogen afhængighed til andre, men er sin egen herre !?.

Mht til Trust'ene, så vil jeg mene, at disse logisk vil forblive intakte, pga. SAM-db synkroniseringen og fordi at det jo ikke er to PDC'er.

/Janne
Avatar billede nutten Nybegynder
01. august 2000 - 15:32 #11
Prøv denne metode til omdøbning af dc\'ere

http://www.supportweb.dk/support/microsoft/winnt/tips/tip0008.asp

Avatar billede gudinden Nybegynder
06. oktober 2000 - 15:35 #12
Det eneste man ikke kan er at flytte en PDC fra en domain til en anden. Du kan godt flytte BDC, omdøbe etc. Det du skal ved, er at dette gør ingen forskel, siden at, det er SID der tæller. Den får ikke din gamle PDC\'s egenskaber bare fordi den hedder det samme! Men, som der blev sagt, kan du synkronisere dine controllers, husk at din gamle PDC skal demotes først før du Promoter din BDC til PDC. Du tager den gamle PDC offline og derfor kan du give din nye PDC dennes IP-adresse.