Avatar billede mulle Nybegynder
12. juni 1999 - 00:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Virus

jeg har fået atvide at der er en virus på nettet der hedder ormen. Hvis man har fået den på sin pcer skulle den ødelægge ens pcer om det passer ved jeg ikke. Jeg fik atvide at for at få denne virus så kunne man få den via mail eller mens man sidder og surfer eller chatter.  Er det bare en joke at dette rygte om denne virus sendes rundt på icq eller via mail eller er der noget hold i den ????
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
12. juni 1999 - 00:17 #1
Sålænge det ikke er en fil fra MS Office (word, excel, ovs) eller hvis filen hedder .exe .com til efternavn, så sker der ingenting, da en virus skal eksekveres (ikke stavet rigtigt) før den kan starte, hvilket vil sige at det kun er eksekverbare filer der kan inedholde viruser, så så længe det er en alm. e-mail sker der igenting
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
12. juni 1999 - 00:22 #2
Worm (ormen) er en ny type virus, i stil med Trojan virusser, du kan læse mere på http://www.nai.com
Avatar billede dd Nybegynder
12. juni 1999 - 01:29 #3
Hejsa Mulle

½ delen af de advarelser du får som URL på icq eller via mail er ikke andet fis i en hornlygte. Du behøver ikke være bange for denne virus, for det er kun rygter. Jeg tror nu nærmer det er nogle drenge der keder sig lidt, som sætter de rygter igang med virus :-)))
Avatar billede db Nybegynder
12. juni 1999 - 01:36 #4
Farlig computer-orm spredes via Internet

Tusinder af computere verden over blev tidligt fredag påvirket af en skadelig
computerbesked, der spredte sig via Internettet.
Der er ikke tale om en normal virus, som automatisk kan regenerere sig selv,
men om en såkaldt orm, der går under navnet "ExploreZip". Ormen er i stand
til at ødelægge data i de ramte computere.
De ramte lande omfatter foreløbig USA, Tyskland, Frankrig, Norge, Israel og
Tjekkiet, oplyste det finske computersikkerhedsfirma Data Fellows Corp.
ExploreZip, der menes at stamme fra Israel, blev tidligt fredag kategoriseret
som farlig af computerfirmaet Network Associates, bl.a. fordi ormen forplanter sig så hurtigt.
ExploreZip er forklædt som en e-post, der foregiver at være et svar på en
tidligere afsendt Internet-besked:
"I received your e-mail, and I shall reply ASAP," står der i beskeden (jeg
modtog din e-post, og jeg vil svare så hurtigt som muligt.). Modtagere
rådes til at fjerne beskeden helt og ikke åbne medfølgende filer.
Beskyttelse mod ExploreZip kan hentes på følgende Internetadresser:
www.nai.com, symantec.com og www.antivirus.com.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
12. juni 1999 - 11:44 #5
Husk lige på at "Ormen" faktisk bliver sendt som en .exe fil, og derved ER eksekverbar, uden videre....
(I følge Securityportal)