Avatar billede ! Nybegynder
13. februar 2002 - 10:57 Der er 3 kommentarer

lille spm.

Jeg har et projekt om internet sikkerhed... Så jeg skal bruge nogen oplysninger brud på sikkerhed

Hvor hurtigt kan man cracke en zip med kode på:

10 tegn ?

20 tegn ?

30 tegn ?
Avatar billede zeus19 Nybegynder
13. februar 2002 - 11:21 #1
det kommer helt an på hvor stor processor kraft du har i maskinen.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
13. februar 2002 - 11:36 #2
Prøv www.lostpasswords.com - de har programmer der kan brute force en kode. Mener også at winzip er en af dem. Men ja, som zeus19 siger - det kommer helt an på processorkraft. Men hvis du har en større maskinpark, og kan få al maskinkraft - tager det vel ikke så mange år :o)
Avatar billede sago Nybegynder
13. februar 2002 - 17:27 #3
Tja, det kan jo være du er heldig i første forsøg... det kan man jo ikke vide :)

Men ellers må du finde ud af hvor mange forskellige kombinationer du kan få med 10 tegn, 20 tegn osv. Derefter må du finde ud af hvor lang tid det tager at prøve det antal kombinationer...

Simpel matematik :)

Hvis vi antager at man kan bruge 100 forskellige tegn, og du bare har et 4 tegn langt password... så er det 100 * 100 * 100 * 100 antal kombinationer. Det er 100 millioner forkellige kombinationer :)

Derefter kommer det, som de andre siger, an på hvor hurtig dine processorer er.