Avatar billede jackson24 Nybegynder
13. februar 2002 - 03:09 Der er 9 kommentarer

CPU doesn't work or has been changed - please check CPU soft menu

"CPU doesn't work or has been changed - please check CPU soft menu" får jeg når jeg starter min computer op.

Jeg er kommet til at sætte bios til default og får derfor denne. Jeg har en AMD 1000mhz prosessor og et KT7A-RAID bundkort.

Hvad skal jeg ændre tilbage så det kommer til at virke?
Problemet er ikke større end jeg ka trykke "f1 to continue", men vil godt have det lavet
Avatar billede little_john Nybegynder
13. februar 2002 - 03:18 #1
Er ikke helt sikker, men så vidt jeg husker er det nok at gå ind i bios setup'en, gemme den igen og gå ud..  men jeg er ikke helt sikker.. Eller oxo var det noget med at sætte FSB og multiplier igen. Sorry..  er lidt sent, så husker jeg ikke så godt..
Avatar billede jackson24 Nybegynder
13. februar 2002 - 03:29 #2
little_john: :-), venter lige og ser om der er en der ka huske det, ellers må jeg jo eksperimentere
Avatar billede little_john Nybegynder
13. februar 2002 - 03:35 #3
ta og prøv..  det kan jo ikke gå helt galt..  nåh jo.. En enkelt genstart ;o)
Avatar billede ianfrank Nybegynder
13. februar 2002 - 08:23 #4
Jeg kender ikke BIOS'en på dette bundkort - men er der ikke en CPU menu derinde, som du skal tilpasse efter at have load'et default settings i BIOS'en? Og bliver CPU'en detected rigtigt under opstarten?
Avatar billede intel4004 Novice
13. februar 2002 - 09:36 #5
Jeg har faktisk samme bundkort, og du skal ind i SOFT MENU III og tjecke om du har sat FSB og Multiplier rigtigt...
Har du det?? Kører den 1000Mhz??

INTEL4004
Avatar billede peet-49 Novice
13. februar 2002 - 10:22 #6
Har du reesettet eller sat op til deefoult, skal du i bios, og lave nye settings for din CPU. Tryk DEL under opstart lige efter den har talt ram.
Avatar billede jackson24 Nybegynder
14. februar 2002 - 01:22 #7
peet49: det er jeg klar over, men jeg spørger jo om hvad jeg skal ændre
Avatar billede peet-49 Novice
14. februar 2002 - 10:40 #8
Det afhænger af bundkort og bios, normalt er det multiplier og FSB, eks. 100x10=1000Mhz
Avatar billede intel4004 Novice
14. februar 2002 - 13:06 #9
ja...eller 133Mhz x 7,5 = 1000Mhz, hvis du har FSB266-udgaven...

Hvad med at kigge i din manual, der står det hele klart og tydelig(side 3-3). Det forgår i menupunktet "SOFT MENU III", hvor du ændrer indstillingen "CPU Operation Speed" til 1000Mhz. Du skal dog være klar over om du har FSB266-versionen eller FSB200. Er du usikker, kan du kigge på din CPU. Står der et C tilsidst i teksten på kernen, har du FSB266 versionen. Dette vil sige at der ved "CPU FSB/PCI Clock", skal stå 133/33MHz... Ellers skal der stå 100/33Mhz...

Mvh INTEL4004