Avatar billede allanmadsen Nybegynder
17. maj 2000 - 22:46 Der er 15 kommentarer og
4 løsninger

Hvad er ICQ

Undskyld, måske er jeg lidt dum, men jeg støder på ICQ alle steder. Hvad er det, og hvad kan det bruges til. Bør jeg have det, og i så tilfælde hvordan og hvor fåes det
Avatar billede prodic Mester
17. maj 2000 - 22:58 #1
ICQ er et system, man installer på sin pc, og derefter tilføjer sine venner og bekendte, og så viser programmet om de er online eller ej. Man kan så sende beskeder, chatte og alt muligt meget smart faktisk.

Og det kan hentes på www.icq.com

Men det kan meget andet end bare lige det. Så skriv hvis du skal have mere at vide, og folk vil nok gerne hjælpe dig,hvis det er muligt.

Og ja du burde have det, hvis du kender mange der har det, eller støder på det alle vegne.
Avatar billede prodic Mester
17. maj 2000 - 22:59 #2
for at være helt præcis : http://www.icq.com/download/
Avatar billede prodic Mester
17. maj 2000 - 23:02 #3
ups, ændring : system skal være program. Det kører i baggrunden, når man er Online, og man kan lave alt muligt andet samtidig.
Avatar billede kjalle Nybegynder
17. maj 2000 - 23:33 #4
Æhm - om du skal have afhænger af hvor stor pris du sætter på sikkerhed *s* Da det giver folk adgang til din IP adresse :o/

//Kjalle :o)
Avatar billede gozar Nybegynder
17. maj 2000 - 23:48 #5
kjalle>>pas nu også på med at sende e-mail, eller gå ind på div hjemmesider sider med countere, da din ip adresse, bliver sendt med e-mailen og mange countere, også opsnapper din ip adresse ;-)

Hvis man er ivrig nok (og dygtig) skal man nok finde den ip adresse man vil have!!

Det er først når man bliver inficeret med Back Orfice eller Netbus, eller installer frontpage 98 det kan blive farligt!
Avatar billede kjalle Nybegynder
18. maj 2000 - 00:00 #6
gozar >< hey .... ICQ er sq da den største åbning der findes !!!!!

Desuden kører jeg med firewall - don't care ....

//Kjalle ....
Avatar billede lee Nybegynder
18. maj 2000 - 00:01 #7
På ICQ kan du fjerne din IP adresse så ingen kan se den.
Avatar billede gozar Nybegynder
18. maj 2000 - 00:09 #8
lee>>Icq skal vide hvor den skal sende beskederne hend hvis du er online. Og det bliver desvære ikke gjordt igennem en server, men diregte til ip adressen. Hvis jeg havde dig på icq. Og du var omline og jeg sende en besked, spørger serveren hvilken ip adresse du har, og sender derefter beskeden diregte til din ip adresse. Jeg ville uden problemer, kunde finde ud af hvilken ip adresse du har. Og hvis man vil gøre det lidt nemmere, finder der igsp et crack til icq, der gør funktionen ubruglig og så kan du se ham/hindes ip adresse aligevel inde fra icq.
Avatar billede kjalle Nybegynder
18. maj 2000 - 00:12 #9
gozar >< yeeeeps
Avatar billede manon Nybegynder
18. maj 2000 - 00:24 #10
ALLANMADSEN>

Gå ind på http://www.manon.dk

der kan du læse alt om ICQ - på dansk !
Avatar billede manon Nybegynder
18. maj 2000 - 00:27 #11
Gozar > Der er fint at du råber "ULVEN KOMMER", men når der ny er en ny som undskylne spørger hvad ICQ er og hvad det kan og bruges til, burde vi (som supersurfer) så ikke hjælpe manden i gang og fortælle ham hvad der af positive ting ved icq først ?

Naturligvis skal Allan Madsen have alle informationerne, men ...trods alt - giv det positive først ;-)
Avatar billede gozar Nybegynder
18. maj 2000 - 00:42 #12
manon>>Jammen det var ikke mig der startede ;-)

Nej. Selvføldig skal der både være godt og ondt, men jeg mener nu ikke at icq er så farlig enda som nu kjalle siger (positiv)

Så kommentere jeg lee's svar med, at det heller ikke er total sikker, og der sker aldrig noget osv (negativt)

Jeg forsøger bare at hjælpe så godt som nu jeg kan. Og hvis jeg har villed nogen, er det nu ikke min hensigt! Og det syntes jeg nu heller ikke jeg har gjordt.
Avatar billede kjalle Nybegynder
18. maj 2000 - 00:51 #13
hey ... som nu kjalle siger ????? Jeg har sq bare sagt at folk har adgang til dit ip nr .....

//Kjalle !!
Avatar billede gozar Nybegynder
18. maj 2000 - 00:54 #14
kjalle>>Nææ.. Nin fejl igen!!!
Måske skulde jeg bare smutte i seng!!!
Avatar billede manon Nybegynder
18. maj 2000 - 01:09 #15
Gozar > ja, du har ret - og nu kan jeg godt se hvad du har ment.

I den gamle ICQ kunne man fravælge at få vist sin ip adr., i den nye version.
Og det er rigtigt hvad Kjalle skriver, at hvis man vil have en ip adr. så kan det nemt lade sig gøre.

ALLAN MADSEN >

Hvis du har spm, så bare fyr løs ;-)

\manon
Avatar billede manon Nybegynder
18. maj 2000 - 01:11 #16
ups...jeg glemte vist at skrive færdig på en sætning...

...i den nye version kan man ikke se ip adr. og jeg mener at man ved inst. af prg. kan fravælge visningen, men er som sagt ikke helt sikker.

KJALLE > Nogen kmmentar ?
Avatar billede kjalle Nybegynder
18. maj 2000 - 01:18 #17
manon >< jeg ved godt det var negativt (men jeg ville advare brugeren)
I den nye version kan man ikke se andres IP, men der er stadig mange muligheder :o)

//Kjalle :o)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
18. maj 2000 - 08:10 #18
Ikke for at vade i det men det er jordens nemmeste opgave at finde en icq-brugers ip adresse..i det øjeblik man første gang har modtaget en besked fra ham/hende, åbner man en dos-prompt og skriver: NETSTAT -N og vupti, den sidste linie er den sidst etablerede ip-forbindelse. Udelader man -N  kan man osse se hvem udbyderen er (med lidt held). Fortsat god dag ;-)
Avatar billede allanmadsen Nybegynder
18. maj 2000 - 16:04 #19
OK, så blev jeg da lidt klogere. jeg vil gå mig en tur rundt og læse mere om det, opveje jeres svar (Positive og negative) mod hinanden og så prøve at nå frem til en beslutning. mangetak for de hurtige svar. det er ikke sidste gang jeg bruger dette sted hvis jeg er i tvivl om noget