Avatar billede teach-me-php Nybegynder
12. februar 2002 - 23:11 Der er 54 kommentarer og
1 løsning

windows98 cd

Hvor kan jeg skaffe den gratis...kan man brænde den overhovedet...
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
12. februar 2002 - 23:12 #1
sorry....

skal nemlig formatere min computer men jeg har en compaq og ingen win cd...kun en wuick restore men der ligger wondows vist ikke på....og jeg skal jo have min computer til at køre bagefter igen ik..det er vist ikke ulovligt-.
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
12. februar 2002 - 23:12 #2
wuick=quick
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
12. februar 2002 - 23:12 #3
Du skal ikke regne med at få svar på dette spørgsmål her på eksperten....
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
12. februar 2002 - 23:13 #4
Hvorfor tror du ikke Windows ligger på din Quick Restore Cd, det plejer windows da at gøre.......
Avatar billede summer Mester
12. februar 2002 - 23:16 #5
Luk spm. omgående, eller du bliver anmeldt til Admin. Det er dybt go'nat at stille den slag sulovlige spm.  <:-I
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
12. februar 2002 - 23:17 #6
fik at vide af dem fra teledanmark at det ikke lå derpå....der ligger bare
basic filerne på.....

den sletter ikke alt og lægger filer ovenpå...den lægger bare ovenpå og sletter filerne men de ligger stadig på computern....hvis i fårstår...

han sagde at jeg skulle prøve at få fat på en der havde cd'en...jeg har jo selv et licensenummer og det hele..
Avatar billede stone Forsker
12. februar 2002 - 23:18 #7
med restore cd'en installeres al programmel, såsom windows,word osv.
så maskinen fremstår som da den blev købt.
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
12. februar 2002 - 23:18 #8
brænde..det jeg mener er om jeg kan få den brændt så den jeg får den af stadig har en selv....det er jo en cd jeg skal have fat i
Avatar billede pbudk Nybegynder
12. februar 2002 - 23:22 #9
På de fleste compaq maskiner ligger alle installations filer til windows i biblioteket c:\windows\options\cabs

hvis du kopierer alle disse filer til en cd kan du installere windows fra en dosprompt.
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
12. februar 2002 - 23:22 #10
stone>>nope..
f.eks. har jeg det problem med computeren at den ikke starter ordentlig op,.....fik af vide af en computermekaniker at der ikke var fejl i hardwaret men i dataene så jeg skulle slette alt med quick restore og starte forfra...det har jeg gjort to gange..første gang var for ca. 7-8 måneder siden og anden gang var for 3 måneder siden...og det har ikke hjulpet en skid.....det var derfor jeg ringede til tdc for at spørge om det kunne have noget at gøre med adsl'et. nu kommer der andre fejl og derfor bliver jeg nødt til at formatere uden at bruge QR og skal derfor bruge en cd...
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
12. februar 2002 - 23:23 #11
pbudk>>aner intet til msdos, men kan man det.....
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. februar 2002 - 23:26 #12
bare lige en kort kommentar: restore sucks!
og nej - du får ikke en ulovlig kopi her på eksperten!
så luk hellere spørgsmålet, før du blir anmeldt!
Avatar billede pbudk Nybegynder
12. februar 2002 - 23:28 #13
jepper det er den måde jeg reinstallerer windows 98 uden quick restore.
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
12. februar 2002 - 23:30 #14
metal_hansen>>>>Øhh...hvornår har jeg bedt om en ulovlig cd fra nogle her på eksperten hva....jeg spørger om man kan så jeg selv kan ha en uden at skulle betale en formue for noget jeg burde have fået med computeren........
vis mig lige hvor du ser det????
Avatar billede pbudk Nybegynder
12. februar 2002 - 23:30 #15
Jeg blev nemlig også voldsomt træt af, at compaq bestemte hvilke programmer der skal installeres.

Men nu er min compaq altså fra 99, så jeg ved ikke om de stadig lægger filerne på samme måde. Men du kan jo prøve at søge på *.cab, dette skulle gerne give dig stien til win installations filerne, hvis de er der !
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
12. februar 2002 - 23:31 #16
pbudk>>ok...man brænder det op og hvad mere....
Avatar billede pbudk Nybegynder
12. februar 2002 - 23:32 #17
du skal lave en boot diskette fra win 98 der kan få liv i dit cd rom drev. Dette kan gøres fra Tilføj/Fjern programmer i kontrolpanellet.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. februar 2002 - 23:33 #18
teach me >> "windows 98 cd - hvor kan jeg skaffe den gratis"?

... er det ikke at fiske efter en cd-kopi af en orig. 98cd ?!

hvis ikke, ja - så må du da meget undskylde!
Avatar billede pbudk Nybegynder
12. februar 2002 - 23:37 #19
Derefter er det blot at boote maskinen med bootdisketten.
Formater c drevet.
Skift til cd-rom drevet og kør install.exe, så kører installationen helt som hvis du havde en alm. windows cdrom og ikke compaqs møg quick restore
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
12. februar 2002 - 23:37 #20
damn..seriøst..jeg aner intet til det der...hvor kan jeg læse noget om hvordan jeg laver bootdisketter og hvad det er
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
12. februar 2002 - 23:38 #21
ok...men hvad installerer den bagefter...f.eks liggger word derpå eller skal det downloades og installeres
Avatar billede pbudk Nybegynder
12. februar 2002 - 23:39 #22
Nej din word og lignende programmer må du vinke farvel til - dem kan du ikke finde installationsfiler til. Det er kun windows der kan findes frem på ovennævnte måde.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. februar 2002 - 23:40 #23
pbudk>> kan det godt lade sig gøre at kopiere .cab filerne over på en skive, og så boote op med en diskette , og køre install fra dos - det tror jeg da ikke... men hvis du ved man kan, såååhh..
Avatar billede pbudk Nybegynder
12. februar 2002 - 23:43 #24
Som jeg skrev tidligere, så er det den måde jeg selv bruger til at omgå compaqs quick restore - og det har altså fungeret upåklageligt på min computer.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. februar 2002 - 23:48 #25
ok!
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
12. februar 2002 - 23:49 #26
ok. skal jeg brænde filerne direkte over eller kn jeg godt bare tage hele mappen cabs...
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
12. februar 2002 - 23:54 #27
forresten...der i dos..er der meet arbejde..skal man skrive en masse.
Avatar billede pbudk Nybegynder
12. februar 2002 - 23:54 #28
du skal tage alt hvad der er i mappen c:\windows\options\cabs og undermapperne - så mangler du ihvert fald ikke noget.

Jeg plejer at gøre at jeg efter formateringen kopierer filerne fra cd'en ind på harddisken - og starter installationen derfra - så går det lidt hurtigere og så ligger filerne der hvis du skulle rode med noget hardware.
Avatar billede pbudk Nybegynder
13. februar 2002 - 00:00 #29
Hvis du vil kopiere alt ind på harddisken skal du bruge følgende kommando:

a:xcopy /s d:\ditbibliotek c:\ditbibliotek

og så skal du lige tjekke at xcopy (+ xcopy32.*) ligger på din bootdisk inden du formaterer. Jeg kan nemlig ikke huske om den automatisk er på windows startdisketten. Eller kan du hente yderligere doskommandoer fra c:\windows\command
Avatar billede pbudk Nybegynder
13. februar 2002 - 00:04 #30
sorry så ikke lige dit spm om dos.

Den nemme måde er bare at smide bootdisk og cdrom i drevet og starte maskinen.
Når prompten kommer skriver du:
Format c:
d:
install

så skulle den gerne være igang - og husk nu at tage backup af dine data inden du formaterer.
Jeg går her ud fra at du har lagt alle filer fra C:\windows\options\cabs i roden af din cdrom.
Avatar billede pbudk Nybegynder
13. februar 2002 - 00:05 #31
Der skal være ca. 100 mb filer - såvidt jeg husker
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
13. februar 2002 - 00:10 #32
ok..jeg bliver nødt til at gå nu.....men jeg skriver bare hvis der er probleemer eller hvis jeg skal spørge om noget ok...
Avatar billede pbudk Nybegynder
13. februar 2002 - 00:13 #33
jepper
Avatar billede summer Mester
13. februar 2002 - 01:16 #34
teach-me-php>>> du er anmeldt, da dit spm. er ulovligt og ledende!
*windows98 cd.. Hvor kan jeg skaffe den gratis...kan man brænde den overhovedet...*
Det er ikke tilladt at medvirke eller opfordre til dette.
Avatar billede pbudk Nybegynder
13. februar 2002 - 07:42 #35
summer >> tag nu lige og slap lidt af !
Hvis du gider at læse resten af hans kommentarer, kan du jo se, at staklen allerede har en original windows licens.
Fair nok han har måske formuleret sit spørgsmål en smule uheldigt, men nu har jeg jo anvist ham en måde, hvorpå han fuldt lovligt kan finde windows installations filerne på hans eget system. Hvilket jo i bund og grund også var det han ville !
I øvrigt kan jeg ikke se, at der er nogetsomhelst ulovligt i at sende ham en kopi af ens egen windows cdrom. Det der er afgørende er jo, hvorvidt han har et originalt serienummer eller ej ! Dette har han jo helt tydeligt, idet han er den lykkelige ejer af en compaq, disse sælges som bekendt overhovedet ikke uden originalt microsoft software.
Avatar billede johs_j Novice
13. februar 2002 - 09:17 #36
Jeg har også en Compaq pc med en Quick restore cd. Den inderholder ALT hvad der var installeret fra leveringen - altså også Windows 98. Jeg er overbevist om at det gør din også. Hvis den installere nogle programmer som du ikke bryder dig om kan du jo afinstallere dem bagefter.
Hvis din Harddisk er delt i flere partitions vil de nok blive samlet til en.
Avatar billede summer Mester
13. februar 2002 - 09:31 #37
pbudk>>> Det er da muligt det ikke er hans mening at begå ulovligheder, men det opfordrer han jo til i spm. og at du tror han har reelle hensigter er da fint nok. Det er da også fint, at du forklarer ham hvordan han kan løse problemet. På det grundlag trækker jeg min anmeldelse tilbage, men hvis jeg som i andre spm. har set tlf.nr. osv. opgivet, kommer tilsvarende fra teach-me-php, så vil han blive anmeldt igen.
pbudk>>> Eksperten er altså ikke "Gul og Gratis" eller Den Blå Avis!!
Enhver kan jo beklage, osv., og så mener du det er OK på det grundlag at sende en kopi af din egen windows-cd. :-|
Jeg har ødelagt min Works-cd, send lige en kopi til mig, og nu du er ved det, så også lige en af Norton 2002 AV, min er blevet meget ridset!!!!  O:-)  8:-)
Avatar billede pbudk Nybegynder
13. februar 2002 - 10:58 #38
Forstå mig ret !
Jeg mener ikke at vi skal benytte eksperten til ordinær bytteservice. Jeg udtrykker blot min harme over at I farer sådan i flint over en lidet heldig formuleret overskift.
Hvis én af mine nærmere bekendte havde samme problem som "teach-me-php" ville jeg ikke et øjeblik tøve med at udlåne/kopiere cd'en, da jeg jo ved at licens forholdet er i orden. Der er jo heller ikke noget i vejen for at du selv tager en sikkerhedskopi, til at benytte ved egeninstallation, og derefter gemmer dine originaler langt væk i brandskabet, derved ville heller ikke du få problemer med ridsede og ødelagte cd-rommer.
Men jeg er da glad for at du har set fornuften i at trække anmeldelsen tilbage.

/pbudk
Avatar billede johs_j Novice
13. februar 2002 - 11:01 #39
>summer
Hvis du har licens til din Works-cd er det ikke noget problem at få en ny cd fra Microsoft.
Avatar billede isbamse Nybegynder
13. februar 2002 - 11:02 #40
Har han ikke et medie, skal han KØBE et medie..

Man kan faktisk købe et Win98 medie uden licens. Det koster ca. 150,- + moms. Kontakt din lokale softwarepusher.

/NanoQ
Avatar billede summer Mester
13. februar 2002 - 11:55 #41
johs_j>>>> Men næppe gratis, og det er jo det dette spm handler om.
pbudk >>>> du ser ikke forskellen mellem at tage en sikkerhedskopi til eget brug og så forære kopier bort til højre og venstre. prøv du lige at spørge Bill Gates om det er OK
isbamse>>> Selvfølgelig skal han det.
Avatar billede xpmobil Nybegynder
13. februar 2002 - 15:40 #42
du kan ikke få den gratis SORRY den koster noget men du kan brende en det kan man men så er det ikke lovligt mere SORRY MVH daniel kejser http://www.xpmobil.dk
Avatar billede summer Mester
13. februar 2002 - 16:33 #43
Det er jo det jeg har prøvet at banke ind i hovedet på folk!!
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
13. februar 2002 - 19:00 #44
tester
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
13. februar 2002 - 19:12 #45
Hvorfor er min bruger slettet hvis du trak den tilbage. jeg kan hvertfald ikke oprette flere sp. og mine point er sat til -90....

Slap dog total af mand....lad mig forklare hvad jeg har ment med spørgsmålet siden det kun er pbudk der egentlig har hjerne....
"Hvor kan jeg skaffe den gratis"
Nu skal i svare ærligt istedet for at spille røvhellige. Hvis du købte en compaq som var helt ny..nyeste model til 14.000 det er den bedste computer på markedet på det tidspunkt.
og du et år efter får problemer med computeren...du vil derefter formatere den for at slippe af med computeren og ringer til comppaq får at spørge hvordan man gør..du får at vide at du skal bruge quick restore...du gør det og opdager at den ikke har hjulpet en skid. du prøver igen et par måneder efter og det hjælper stadig ikke en skid.
Og du er virkelig begyndt at blive træt at at du skal trykke på esc hver gang du tænder computern for at komme ind i windows...
efter at have virusscannet, defragmenteret og scandisket lortet finder den stadig inegn fejl....der røg 15 timer ca, og du vil nu gerne have fat i en windows cd, uden at betale en formue får noget man burde have fået med computern..

Ville i så ikke også vide om man kunne få den gratis et sted...jeg ringede til compaq igen i dag og fik der at vide at hvis jeg kke ville bruge den cd, ville en windows cd koste over 1000 kr.....
der er ingen der gider at bruge over 1000 kr. på en cd som burde have fulgt med computeren.....

"kan man brænde den overhovedet"... får det første så jeg ikke behøvede at skulle gemme den i et sikkert sted i tilfælde af ridser....for det andet...så jeg kunne få en af min ven, brænde den, og derefter aflevere den tilbage så jeg også havde et ekemppllar...

jeg kan heller ikke se hvad det er i flipper over..måske hvis jeg havde spurgt om licensenymmer men ikke den der cd...

så tag og slap lidt af ik.....kan ikke se hvad det er jeg skulle have brudt reglerne over....har sikkert bare formuleret mig dårligt
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
13. februar 2002 - 19:14 #46
oh ja.....selv om i nu hár har anmeldt mig kan jeg altd bare oprette en ny bruger......jeg har set masser der gør det her på eksperten...........
Avatar billede isbamse Nybegynder
13. februar 2002 - 22:09 #47
Det er ulovligt at kopiere ophavsretsligt beskyttet software til andet end eget brug (backup). Derfor er det en overtrædelse af såvel loven, som Ekspertens regler. Også selvom du ikke spørger efter en licens... så nemt er det...

Hvorfor afviser du forøvrigt mit korrekte svar?

/NanoQ
Avatar billede summer Mester
13. februar 2002 - 23:03 #48
isbamse>>> Det er nok fordi han ikke vil acc. reglerne skal du se, pbudk bakker ham jo op.
teach-me-php>>> Jeg har slettet min anmeldelse af dig, inden Admin tog sig af det, så hvorfor der er koks i dine point ved jeg ikke. Der er der nu rigtig mange der har problemer med, her ved overgangen til E3.
Dine sidste to indlæg forklarer en del om dine motiver <:-I
Læg et svar selv og luk ved selv at acc. NU
Min tålmodighed med dig er snart udløbet *:o)
Avatar billede summer Mester
14. februar 2002 - 01:22 #49
Så er det nok. Ikke nok med at du forsøger at svindle dig til en gratis win98 cd. Du er også smækfuld af løgn. I samme minut jeg sendte ovenstående kommentar afsted (13/02-2002 23:03:30) tjekkede jeg dine point. Du skrev 13/02-2002 19:12:17 >>*Hvorfor er min bruger slettet hvis du trak den tilbage. jeg kan hvertfald ikke oprette flere sp. og mine point er sat til -90....*<<
Du er stadig registreret= 25 dg. 300+125 point - tjent 44,33 - brugt 155 - ude 145 IALT SALDO 169,33
Derudover smutter du bare fra dine åbne spm., selv om du har fået svar:
http://www.eksperten.dk/spm/171802
http://www.eksperten.dk/spm/171562
http://www.eksperten.dk/spm/168463
http://www.eksperten.dk/spm/168009
http://www.eksperten.dk/spm/167298
http://www.eksperten.dk/spm/166011
http://www.eksperten.dk/spm/164158
Du opfører dig rigtig flabet og uforskammet her på Eksperten. Nu bliver du anmeldt, med ønsket om at du bliver smidt ud. Samtidig bliver jeg nødt til at gøre Admin opmærksom på pbudk og hans opfordring til de samme ulovligheder.
Avatar billede pbudk Nybegynder
14. februar 2002 - 07:25 #50
Jeg har da ikke opfordret til noget som helst ! Jeg har udelukkende skrevet, hvordan jeg tolker Microsofts licensregler.

Skulle vi ikke istedet tage at stoppe denne diskussion inden det tager overhånd ?
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
15. februar 2002 - 12:02 #51
slet mig værsgo...men i er en flok tabere hvis i også anmelder pbudk.....han hjælper mig, ja, men han hentyder ikke til noget ulovligt.

summer>>Lad mig lige banke noget ind i dit dumme hoved
<snip>
Point fejl
13. februar 2002
Flere brugere har idag oplevet at deres point / placering ikke stemte overens. Dette skyldes en fejl som hurtigt blev opdaget og rettet.
Alle brugere har fået opdateret deres point efter dette, men kan du ikke se denne opdatering, skyldes det at vi cacher dine data for at optimere hastigheden på Eksperten. For at være sikker på at dine point er opdateret og korrekte kan du se dette under "point regnskab" på din konto side.

Dette var så det første E-Nyt efter vi har lanceret den nye version af Eksperten. Sitet er efterhånden ved at være mere stabilt, og vi kommer snart med nyt om det kommende CoAdmin system.

Med venlig hilsen

Eksperten
</snip>

13/02-2002 19:12:17  skrev jeg at min bruger sikkert var slettet da jeg ikke kunne oprette sp. og mine point var sat til -90.

4 timer efter går du ind og tjecker mine point.....Læs snippet...det blev rettet rimelig hurtigt efter fejlen blev opdaget...

desuden vil jeg lige spørge dig hvorfor ialverden at du opdager det også skriver det i en kommentar 2 timer efter......jeg tror at du er fuld af løgn....i beskeden lyder du total sur og whatever....normalt ville man skrive den besked lige efter man havde opdaget det......fortæl mig lige hvorfor at du så først skrev kommentaren 2 timer efter.....

slet mig bare....who cares...jeg opretter bare en ny ligesom alle andre her på eksperten.....
Avatar billede summer Mester
15. februar 2002 - 22:28 #52
>;-> Yderligere kommentarer overflødig <:-I
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. marts 2002 - 18:11 #53
Jeg går ud fra at brugeren teach-me-php har fået sigen over snuden og foretage mig foreløbigt ikke yderligere.

andmeldelsen holdes dog åbent indtil brugeren har fået lukket de spørgsmål hvor i han rent faktisk har fået svar.

/Nikolaj
Avatar billede summer Mester
12. marts 2002 - 18:21 #54
Helt enig.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. marts 2002 - 22:42 #55
teach-me-php - Nu har du fået tid til at reagere på mit indlæg. Du har hverken lukket nogle spørgsmål eller forsvaret dig i tråden her.

I morgen er sidste chance.

/Nikolaj