Avatar billede svehansen Nybegynder
11. juni 1999 - 23:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Installation af intern zip-drev

Jeg har lige installeret et 100 MB zip-drev som second slave. Under boot kommer der en meddelelse, at second slave er ATAPI incompatible og jeg skal trykke F1 for at komme videre, hvilket er lidt irriterende, men bortset fra det fungere drevet udmærket. Skal jeg ændre noget i BIOS eller hvad.
Min BIOS er AMIBIOS
Avatar billede hypermind Nybegynder
12. juni 1999 - 07:34 #1
Du kan sætte din BIOS til automatisk at checke drevene ved opstart. (Drevet skulle gerne være ATAPI kompatibel)
Avatar billede hypermind Nybegynder
12. juni 1999 - 10:30 #2
Tog lige et check på computeren: I BIOS finder du punktet "Standard CMOS setup" og du vil så finde punktet "Harddisks". Her sætter du værdien ved "Type" til "Auto"
Avatar billede mentor Nybegynder
14. juni 1999 - 22:12 #3
Jeg har fået skidtet til at virke som slave til cdrom på sec. IDE. (Zip kører max. mode 4, så det er dumt, at sætte den som slave til HD)
Avatar billede svehansen Nybegynder
15. juni 1999 - 17:05 #4
Jeg har sat Harddisk detection til auto for alle 4 IDE drev. ZIP-drevet er sat til second slave sammen med CD-ROM drevet, og den forbandede meddelelse kommer stadigvæk.
Avatar billede hypermind Nybegynder
16. juni 1999 - 01:26 #5
Har du prøvet alle kombinationer med ZipDrev som master/slave på hhv. IDE 1 og 2 ?
Avatar billede dj_jan Nybegynder
20. juni 1999 - 17:54 #6
Du skal huske at hvis du sætter et drev på din secondary IDE ctrl. så skal du have en enhed sidende som master, eller går den i selvsving !!!
Avatar billede sander Nybegynder
23. juni 1999 - 01:45 #7
Jeg havede det samme problem, sæt det på samme kabel som romdrevet, sådan fik jeg det til at virke, jeg havede også en del problemer med driver, dem der følger med virker ikke, prøv at downloade en, så skulle det virke
Avatar billede svehansen Nybegynder
24. juni 1999 - 11:16 #8
Tak for svaret fra "sander"
Har du en adresse, hvor jeg kan downloade en ny driver.
Avatar billede hypermind Nybegynder
24. juni 1999 - 12:00 #9