Avatar billede wulle Nybegynder
12. februar 2002 - 22:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Direkte kabeltilslutning

Jeg tester 98 programmet direkte kabeltilslutning. Men uden større succes. Jeg kan få forbindelse med serielt kabel men ikke med paralelt - som der ellers står i bøgerne også skulle kunne lade sig gøre. Men det går ufatteligt langsomt. Rekorden er 0,18MB i minuttet. Sidste overførsel under 0,1MB. Da jeg somme tider flytter filer på 30 - 50MB kunne jeg jo lige så godt tage med Brixtofte på ferie og når vi kom hjem var den færdig.
På min desperate søgen efter info på nettet stødte jeg på nogle påstande om at der findes specielt hurtige kabler til dette formål. Er der nogen som har fiduser/gode råd modtages disse med kyshånd.
Er overhovedet ikke interesseret i netkort.

Wulle
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
12. februar 2002 - 22:49 #1
Må man spørge hvorfor??

-Jeg har selv lavet en direkte kabelforbindelse med min bærbare, fordi jeg var for nærrig, til at købe et PCMCIA-netkort. Men hvorfor bruger du ikke det brede af de to stik (er det ikke godt-nok serielt?) Det går noget hurtigere end det du beskriver!!
Avatar billede wulle Nybegynder
12. februar 2002 - 23:29 #2
Nej. Det "brede" af de to stik er GODT-NOK parallelt.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2002 - 23:32 #3
printerstikket er det brede, og det er parallelt.

Når det er sagt kan du jo i windåse skrue op for porthastigheden på de serielle porte, mine står til 9600 som standard, den kan skrues op til 128000 og jeg ved at der findes et program der kan knalde den op på knap 1 Mbit
Avatar billede wulle Nybegynder
13. februar 2002 - 00:06 #4
el_barto tak for forslaget. Men det hjalp ikke en døjt. Mine porte stod også til 9600 - men kunne stilles op til 921600. Jeg har åbenbart en flaskehals et eller andet sted
Avatar billede halifax Nybegynder
13. februar 2002 - 00:56 #5
Parallelporten ER den hurtigste. Lidt repetition: Direkte kabeltilslutning installeres på begge pc. Under netværk skal protokollen NetBEUI være installeret. Tjek at fil- og udskriftsdeling er aktiveret som en service. Vælg de mapper på begge pc som skal flyttes til og fra.
Sluk begge pc, tilslut kabel (et parallelt kabel) og start igen. Fra "værts-pc" (den der overføres fra) og start Direkte kabeltilslutning. Gentag procedure fra "gæste-pc" (den der overføres til) - og du er snart klar til at hive filer over.
Avatar billede wulle Nybegynder
13. februar 2002 - 10:01 #6
Halifax Jo tak. Jeg gør nøjagtig hvad du skriver. Og det virker jo også næsten på seriel.(Når jeg tilslutter til com2 får de to harddiske i værtsmaskinen ikoner som mapper. Er det ok ? ) De 2 parallel kabler jeg har er begge testet ok. Og alle fire maskiner jeg prøver med trækker til hverdag printere. Så jeg er stadig ude at skide på herrens mark.
Avatar billede halifax Nybegynder
13. februar 2002 - 15:16 #7
wulle - Jeg havde fornemmelse af, du gjorde som jeg skrev. Det var  sammendrag fra en artikkel om Direkte kabeltilslutning. Der står endvidere, at hvis man lejlighedsvis har brug for at overføre mindre filer kan seriel bruges. Modsat ER parallel altså bedst. Hvorfor du døjer er lidt svært at gennemskue. Er seriel og parallel uhensigtsmæssig blevet "fedtet ind" i hinanden. En mulighed er måske at starte forfra på FRA og TIL maskinen: slette alt under netværk, genstarte pc og lave installationen påny samt sikre at parallelporten på begge pc er opsat ens.
At begge HD'er får icon som mappe betyder vel, at du har højreklikket på roden c: og valgt Deling...  fra genvejsmenuen. Du kunne have valgt en mappe, fx en du opretter til formålet, og højreklikke den for deling. Er vel kun en detalje..!
Avatar billede lazac Nybegynder
14. februar 2002 - 13:06 #8
Er det ikke specielle null-kabler der skal bruges til direkte kabel-forbindelser?
Hvad med USB, det må da være det hurtigste, foruden NICs.