Avatar billede akj Nybegynder
17. maj 2000 - 21:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bookingsystem

Jeg er ved at lave et booking system til et klasselokale og er kørt fast.

En person har booket et lokalet i perioden fra 01-05-2000 til 05-05-2000
og i tidsrummet 08:00 til 12:00.

Jeg mangler bare nu, at andre ikke kan booke lokalet i samme periode.

Hvordan gør jeg det ????
Avatar billede joern Nybegynder
17. maj 2000 - 23:03 #1
Hej akj.

Brugerne må logge på programmet med en ID og et password.  De skal ikke skrive i felterne men afsætte deres ID med et museklik.  Dette kan kun tillades når feltet er tomt.  Felterne må være label-felter, ikke tekstfelter.

Lettest er at arbejde med at alle perioder er samme feltnavn med et indeks.  Jeg kører uge-orienteret og indlæser alle reservationer for én resurse i et todimensionalt array

Jeg har lavet flere sådanne programmer, som kan ses på http://www.jkfsoft.dk. Pris for net-version 1250 kr. for én skole.  Mulighed for download af demo.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede henrikudsen Nybegynder
18. maj 2000 - 01:56 #2
Hvorfor ikke bare for nemhedens skyld oprette et Yes/No felt i din database, som blir' hakket af når en bookning er fortaget?
Avatar billede maxjolt Nybegynder
05. juli 2000 - 19:19 #3
Hvorfor ikke benytte sig af outlook's inbyggede kalender-funktion ( oprette en bruger til klasseværelset ) ?
Outlook har nemlig en hel del funktionalitet i forbindelse med en sådan opgave...
Avatar billede martens Guru
06. september 2001 - 15:37 #4
Tjaa,- Outlook/Exchange kan meget men......

Et rigtigt bookingsystem er det ikke !