Avatar billede Jan Fisker Nybegynder
12. februar 2002 - 20:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Installere netkort under win95

Jeg har købt et netkort som skal installeres under
windows 95. Det er af typen surecom 320X-R.
Jeg har installeret kortet som beskrevet i instruktionen. Under enhedshåndteringen er der ingen konflikter under ressourcer, interrupt, hukommelsesadresser stemmer overens med det setupprogrammet fortæller under dos.
Men der kommer en enhedsfejl, som fortæller at jeg skal prøve at ændredriveren. Dette har jeg prøvet men det hjælper ikke. Jeg har ligeledes prøvet at downloade den nyeste driver fra producents hjemmeside også uden resultat.
Hvad gør jeg ?
Avatar billede e.p. Nybegynder
12. februar 2002 - 20:23 #1
skil computeren og tag netkortet ud og sæt den i en anden PCI stik
Avatar billede Jan Fisker Nybegynder
12. februar 2002 - 20:27 #2
Er prøvet og som jeg skrev så er der ingen interruptkonflikt
Avatar billede e.p. Nybegynder
12. februar 2002 - 20:37 #3
1) prøv http://windowsupdate.microsoft.com

2)Prøv at smide den i en anden computer, måske er det kortet i sig selv der er noget galt med.

3)prøv alternative drivere fra http://driverguide.com
brugernavn: driver
password: all

4)prøv at skrive til producenten
Avatar billede Jan Fisker Nybegynder
12. februar 2002 - 20:59 #4
pkt. 1 giver ikke noget svar
pkt.2 Jeg kan pinge den anden computer der også er tilsluttet huben.
pkt.3 Jeg kan kun finde producentens driver, som jeg har prøvet.
pkt.4 Jeg vil skrive en mail til support. Men det ta'r tid
Jeg ved ikke om man kunne prøve noget andet, chippen som sidder i  kortet er en RTL8139 som vist nok er findes i forskellige netkort.