Avatar billede dj-it Nybegynder
12. februar 2002 - 19:17 Der er 19 kommentarer

Dårligt webdesign!

Hej Eksperter,

jeg sidder lidt og roder med en hjemmeside, som jeg håber vil kunne skaffe mig et job som webdesigner.

Jeg har et par referencer, men kunne godt bruge nogle flere.

Så var det jeg tænkte på og finde nogle hjemmesider, med et ikke så heldigt design som f.eks. http://www.friferie.dk og lave mit eget bud på et design (kun af forsiden).

Kender I til nogle kendte danske hjemmesider, som jeg måske kunne bruge?

dj-it.
Avatar billede startfirma Nybegynder
12. februar 2002 - 19:20 #1
Du skal hellere kigge på virksomheder. Ikke på sites der kun eksistere på nettet. Find de små virksomheder i stedet.

mvh www.startfirma.dk
Avatar billede bongobride Nybegynder
12. februar 2002 - 19:25 #2
www.brideonline.dk .................. (dårlig reklame)  ;)
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2002 - 19:25 #3
nu var det lige jeg tænkte, hvor for lave noget til ingen ting, alt så din ide med at lave sider som kun skal være bud.

ideen er her:
istedet for skulle du kontakte et par mindre virksomheder i dit nabolag, den by du bor i, som du ved ikke er på nættet, og som kunne have interresse i dette. lav en side til dem, måske ikke noget stort men et visitkort. derefter kan du jo bruge disse firmaer til referencer.

du tjener intet på det, men du har rigtige referencer.

mvh.
RFN
Avatar billede ares Nybegynder
12. februar 2002 - 19:32 #4
Jeg kunne nok godt komme op med et par stykker, følgende er ikke sider jeg har lavet eller på nogen måde har tilhørsforhold til.. : )

http://www.underholdningsnettet.dk
http://www.unitedpeoples.net

Hvis du lyster kan du også få lov til at lave udkast til nogle af de sider jeg har lavet.

Så længe jeg bare kan bruge det : )

Ares
Avatar billede stroehm Nybegynder
12. februar 2002 - 19:33 #5
Avatar billede ares Nybegynder
12. februar 2002 - 19:35 #6
det er muligt jeg ikke har fattet spørgsmålet, men var du ikke på jagt efter grimme sider du kunne gøre flottere... ???
Avatar billede dj-it Nybegynder
12. februar 2002 - 19:36 #7
Jeg ville være glad hvis I kunne komme med nogle sider, som man kender lige som http://www.friferie.dk
Avatar billede jonas- Nybegynder
12. februar 2002 - 19:37 #8
Måske skulle du selv lige lære at lave hjemmesider først.
Og så vent på der er nogen der kontakter dig, istedet for at du kontakter dem....
Avatar billede startfirma Nybegynder
12. februar 2002 - 19:38 #9
Avatar billede bongobride Nybegynder
12. februar 2002 - 19:39 #10
d'oh!! brideonline.dk er jo fee! .........
Avatar billede stroehm Nybegynder
12. februar 2002 - 19:41 #11
www.halfahead.dk
er helt oppe og svinge i medierne - især efter på fredag!
og den er edder grim - især til lige deres målgruppe - totalt misfortået!
*LOL*
Avatar billede gryn Nybegynder
15. februar 2002 - 01:09 #12
Avatar billede michael-rene Nybegynder
18. februar 2002 - 18:06 #13
Hvis du vil have et arbejde som webdesigner tror jeg ikke det er nok du sidder og laver en masse forsider til nogle ligegyldige hjemmesider.
Det du måske skulle gøre var at komme i kontakt med firmaer som har brug for en hjemmeside.
Folk kan jo ikke se hvad du kan når du laver en hjemmeside ud fra fri fantasi.
Hvordan vil du reagere hvis du får en opgave som er fastsag med farver, opbygning osv.
Hvordan vil du reagere i et team.
osv.
Tror ikke der er nogle der vil ansætte en der har lavet en bunke forsider.
Kom ud og snakke med folk og lav nogle "store" projekter så din kommende arbejdsgiver kan se hvad du rigtigt kan.

Hilsen Michael Knudsen
Avatar billede 7th Praktikant
19. februar 2002 - 01:49 #14
Som startfirma foreslog små firmaer eller virksomheder.
Nu ved jeg ikke lige hvor du bor, men tit er det da sådan at den lokale f.eks automekaniker / bilforhandler er gået online og så lige har fået en af sine lærlinge til at smække noget frontpage muleri op på domænet. Sådanne sites kunne godt trænge til en kærlig hånd - der findes utallige af dem. Prøv at tjekke op på nogle sites tilhørende dit lokalområde.
Avatar billede danscape Nybegynder
19. februar 2002 - 01:52 #15
http://www.missdanmark.com

Totalt mislykket!!
Avatar billede michael-rene Nybegynder
19. februar 2002 - 02:01 #16
Nu ved jeg ikke om det er design eller kodning/programmering du intressere dig for. Men er det det designmessige er der jo masser af muligheder her på eksperten da der er masser der søger logo, bannere osv.
du kan også se på eyeball design hvor de har en uge konkurrence, hvor man dyster mod andre om at lave noget grafisk.
Eller endnu bedre du kan tage en battle op på forumet på teamphotoshop.com men tro mig de er seje de gutter og gutinder du finder der så det ville være en god reference.
er det kodning/programmering har du muligheden her på eksperten da der er millioner milliarder tusinder af 14 årige drenge der mangler en CS clan side ;-)
Ellers er der dem jeg har remset op og andre har :-)
Avatar billede chat24 Nybegynder
20. februar 2002 - 13:47 #17
dj-it -> Du må da gerne lave et nyt design til mit site, sitet har ca. 25.000 unikke hits, og ca. 100.000 sidefremvisninger pr. uge.
jeg er selv en spade til design, og det siger mig heller ikke noget, vil heller lave alt andet.

--------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede madka Nybegynder
25. februar 2002 - 23:29 #18
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2002 - 16:41 #19
lukketid ?