Avatar billede billeschou Nybegynder
12. februar 2002 - 16:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

lyden er forvrænget

Efter at have skiftet mit gamle Mpeg-dekoderkort ud med et RealMagic kort, er der sket noget med lyden i mine højttalere og høretelefoner. Det er som om at der er lagt et filter hen over stemmerne... ved ikke rigtig hvordan jeg skal forklare det. Problemet er der uanset om jeg bruger for eksempel Windows Media Player eller Real Jukebox. Det har heller ikke noget at gøre med den specifikke sang jeg hører, da jeg har prøvet med adskillige sange uden forskel. Der var ingen problemer med det gamle dekoder-kort så jeg tror det har noget med det at gøre. Er der nogen der har oplevet noget lignende og hvad gjorde du/I så for at løse problemet?
Avatar billede ianfrank Nybegynder
13. februar 2002 - 08:28 #1
Tænker du på den lyd der kommer ud af Realmagic-kortet eller fra dit lydkort? Og det klassiske spørgsmål - har du de seneste drivere osv.?
Avatar billede billeschou Nybegynder
13. februar 2002 - 08:31 #2
jeg tænker på den lyd der kommer ud af lydkortet (et SB Live 5.1 - det glemte jeg jo helt at nævne). Har ikke forsøgt mig med de nyeste drivere - det var da en mulighed
Avatar billede ianfrank Nybegynder
13. februar 2002 - 08:48 #3
Helt sikkert! Som fejlsøgning kan du jo prøve at tage realmagic-kortet ud, for at se om lyden bliver normal igen! Husk at installere DirectX 8.1 efter du har opdateret driverne.. Iøvrigt, SBlive har jo indbyggede filtre og effekter - tjek også lige, at de ikke er blevet slået til! :)
Avatar billede billeschou Nybegynder
13. februar 2002 - 09:04 #4
det der undrer mig er at der ikke var nogen problemer med det gamle dekoderkort (Creatives DXR3)... filtre har jeg vist ikke leget med. Det eneste der er sket mellem "før" og "efter" er at jeg har skiftet kortet ud. Jeg vil prøve at fjerne dekoderkortet i aften måske og så se om det gør en forskel
Avatar billede ianfrank Nybegynder
13. februar 2002 - 09:21 #5
Ja, prøv det! :) Iøvrigt, Creative's DXR3-kort bruger præcis det samme chipset som Realmagic Hollywood+ - så hvis det er sådan et du har sat i, er det lige før du kan gå tilbage til Creative-kortet... driverne til H+ virker fint med dét kort!
Avatar billede billeschou Nybegynder
13. februar 2002 - 10:06 #6
Der kan man bare se... grunden til at jeg skiftede det ud var at den medfølgende software gik ned for et godt ord. Muligvis fordi det ikke "understøttede" win2000 (nævnes i hvert fald ikke på pakken) - det gør Hollywood+ kortet til gengæld...
Avatar billede ianfrank Nybegynder
13. februar 2002 - 10:10 #7
Ja, så har du da et par løsningsforslag at gå igang med! :)
Avatar billede karlslund Nybegynder
13. februar 2002 - 21:19 #8
Ikke for at skulle tvære i det, men DXR3-kortet = Hollywood+ kortet. Du kan bruge samme drivere. Creative har bare sat deres logo på DXR3'eren ...

Når lyden kommer ud af dit dekoder-kort, kører det jo direkte uændret i forstærkeren.

Du har ikke sat nogen EAX-settings (filtre så som ekko, forvrængning m.v.) på dit SB!Live, vel?

Det gøres i "Creative AudioHQ" under "EAX settings".
Avatar billede billeschou Nybegynder
15. februar 2002 - 19:05 #9
lidt pinligt må jeg tilstå at det vist var højttalerstikket der ikke sad helt perfekt *lol*
Avatar billede karlslund Nybegynder
18. februar 2002 - 10:35 #10
Luk spørgsmålet.
Avatar billede billeschou Nybegynder
19. februar 2002 - 20:43 #11
svar