Avatar billede karakzan Nybegynder
12. februar 2002 - 16:45 Der er 5 kommentarer

Geforce2 MX fryser

Jeg har lige sat et ASUS v7100 Geforce2 MX kort i min 450 Mhz PII reserve comp med det resultat at skidtet fryser i alt hvad der har med openGL og DirectX at gøre! Jeg har et P2B bundkort med et 440BX chipset som skulle være meget stabilt og jeg køre med en Promise 66 RAID controller med 2 stk. IBM 14GXP HD. Jeg har prøvet meget forskelligt indtil videre uden resultat så jeg ville gerne have nogne konstruktive forslag.

Jeg har indtil videre prøvet: At tage alle PCI/ISA enheder ud af maskinen undtagen selvfølgelig RAID controleren. Sat en køler på grafikkortet. Sat 300 Watt strømforsyning til. Prøvet med alle de forskellige drivere jeg kunne få fat i men jeg kan selvfølgelig have overset nogen. Prøvet det i win98se, win2000 pro, win xp pro. Og med både DirectX 8.1 , 8.0a , 7.0.
Har også prøvet med et Voodoo Banchee PCI og der var der ingen problemer overhovedet.

Jeg håber der er nogen som sidder med løsningen som læser det her.

På forhånd tak for forslag.
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
12. februar 2002 - 16:50 #1
hmm...

virker Grafik kortet når du sidder det i en anden computer ?
En af mine venner havde samme problem, med et TNT i WinMe.
så brugte han en voodoo. Da han så fik XP var der problemer med Voodoo, så satte han det gamle TNT i og det virker uden problemer
Avatar billede karakzan Nybegynder
12. februar 2002 - 17:25 #2
Kortet virker fint i en anden maskine.
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
12. februar 2002 - 17:36 #3
Og der er ingen IRQ konflikt
Avatar billede karakzan Nybegynder
12. februar 2002 - 19:13 #4
jo men ikke mere end i den comp hvor kortet virkede fint
Avatar billede m.kroeger Nybegynder
13. februar 2002 - 11:34 #5
Mener der er en patch til 440bx chipset.
Jeg checker det i aften, når jeg er hjemme.