Avatar billede m_damon Nybegynder
12. februar 2002 - 16:10 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

atm til ethernet

Jeg ville meget gerne skifte fra at køre med mit atm kort fra tdc til at køre med et normalt netværkskort jeg har prøvet at sætte kablet til i ethernet porten i modemet og videre til mit netværkskort i comp. men nu ved jeg ellers ikke hvad jeg skal gøre for at komme på internnet igennem ethernet er der noget som kan hjælpe med opsætning?
Avatar billede e.p. Nybegynder
12. februar 2002 - 16:15 #1
har du fast ip-addresse
Avatar billede m_damon Nybegynder
12. februar 2002 - 16:34 #2
ved ikke. har man det som standard hos tdc?
Avatar billede e.p. Nybegynder
12. februar 2002 - 16:35 #3
det er forskelligt........hvilket operativsystem har du, så skal jeg prøve at guide dig igennem
Avatar billede m_damon Nybegynder
12. februar 2002 - 16:37 #4
win98
Avatar billede m_damon Nybegynder
12. februar 2002 - 16:46 #5
e.p?
Avatar billede e.p. Nybegynder
12. februar 2002 - 16:50 #6
Hvis du har fået en ip-adresse fra TDC
højreklik på ikonet "andre computere" og vælg egenskaber ---> marker TCP/IP og vælg egenskaber ---> vælg fanebladet ip adresse ---> marker "specificer ip adresse ---> indtast ip-adressen fra teledanmark ---> indtast subnetmaske ---> klik ok ---> ok igen ---> computeren genstartes

Hvis du  IKKE  har fået en ip-adresse fra TDC
højreklik på ikonet "andre computere" og vælg egenskaber --->

1) er TCP/IP installeret (hvis ikke så gør det)

Nu imens jeg sidder og skriver dette her kommer jeg i tanke om at man vist nok ikke kan omstille til ethernet sådan uden videre
Avatar billede e.p. Nybegynder
12. februar 2002 - 16:51 #7
Prøv at ring til TDC.......det er gratis
Avatar billede m_damon Nybegynder
12. februar 2002 - 16:56 #8
grunden til at jeg ville lave det om var at jeg havde snakket en med fra tdc som sagde at man bare skulle sætte kablet til i ethernet porten på modemet og så i netkortet! ( tcp/ip er installeret og jeg har ikke fået en ip fra tdc!)
Avatar billede e.p. Nybegynder
12. februar 2002 - 17:06 #9
så skal du sikre dig at den står til at hente ip-adresse

1) prøv at slukke for modemet på kontakten, og lad den være slukket 5 min.

2) har du fået et nyt ikon nede ved siden af uret
Avatar billede m_damon Nybegynder
12. februar 2002 - 17:09 #10
nej
Avatar billede kennethrisum Nybegynder
12. februar 2002 - 17:12 #11
Af erfaring ved jeg, at TDC ikke altid ved hvad de snakker om. Jeg har fået at vide, at de skal lave en omstilling på centralen før man kan bruge ethernet porten på modemet.
Avatar billede m_damon Nybegynder
12. februar 2002 - 17:13 #12
ellers må jeg prøve at ringe til tdc igen og prøve at få en gennemgang med en tekniker ham jeg snakkede med før vidste vist ikke helt hvad man skulle gøre! du har ikke andre ideer?
Avatar billede m_damon Nybegynder
12. februar 2002 - 17:15 #13
du får lige nogen point
Avatar billede e.p. Nybegynder
12. februar 2002 - 17:16 #14
nej.....ikke andet end at "teledumnok" ikke altid ved hvad de snakker om....
Avatar billede e.p. Nybegynder
12. februar 2002 - 17:16 #15
takker for point.......