Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2000 - 19:46 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Anti spil

Da elever på vores skole er begyndt at spille spillet Halflive og andre spil vil jeg gerne høre om det er muligt at lave et script eller program som sletter spillet så snart det findes på computeren, jeg ville mene at dette Script/program skal køres fra vores NTserver.
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2000 - 19:47 #1
Ps. alle brugerpc´erne køre NT wrk og har kun adgang til et sekundert drev (drev d) dvs. der kan intet installeres på "c drevet"
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
17. maj 2000 - 20:19 #2
De installerer bare andre spil, hvis du lukker for et....

Tag dem på fersk-gerning og spær deres konto i 1-2 uger.

Et script skal opdateres ofte.. og så ændrer de jo bare .exe filens navn og så kører det igen.

MadsØsterby
Avatar billede einstein Nybegynder
17. maj 2000 - 20:26 #3
Du kunne også bare uninstallere alle grafik-kort driverne eller i hvert fald Direct X (Half-life kan ikke køre uden Direct X)
Avatar billede einstein Nybegynder
17. maj 2000 - 20:26 #4
Er det en folkeskole, gym, tekniske skole, HG, HHx eller hvad er det for nogle elever vi snakker om?
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2000 - 20:45 #5
Det er elever fra en teknisk skole (HTX) Så det er nogle kvikke hoveder vi er oppe i mod !
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2000 - 20:47 #6
/x4all_dk
Det er ikke sådan at hver elev har hver deres konto så vi kan ikke bare lukke kontoen for så går det ud over alle elever ! og der skal være adgang til computerene
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2000 - 20:49 #7
Er det muligt at installere Direct X på andre drev end c: altså det kan ikke installeres på F.eks. D:
Avatar billede kjalle Nybegynder
17. maj 2000 - 21:18 #8
jones2000 >< Jeg har efterhånden læst en masse af dine spm. spørgsmålet er om ikke du skal lave en 100 % secure desktop så elever KUN kan komme til det DU giver dem lov til ?!?!?!? Sådan laver jeg det og det fungere godt :o)

/Kjalle :o)
Avatar billede prodic Mester
17. maj 2000 - 22:54 #9
Jeg følger lige med i debatten.

Kan dog nævne, at jeg engang fik tilsendt en reklame hvori de reklamerede med et indstikskort, som man kunne styre al adgang og hvad eleverne havde lov til fra det kort. Men det koster, og derfor droppede jeg selv ideen.

Kortet fungerede på den vis at den slettede alt på disken, og satte pc'en tilbage til den stand som man nu havde bestemt.

Langt indslag bare for at følge med.
Avatar billede kjalle Nybegynder
17. maj 2000 - 23:25 #10
Ja men det kan laves via software :o)

//kjalle :o)
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2000 - 23:34 #11
/kjalle

Gid jeg kunne lave det 100% sikkert, men lige nu har elever INGEN adgang til C: (og det funker) men de skal stadig have lov til at lægge opg ind på drev d: og det er lidt svært at se om der smutter et spil ind mellem de ca. 100 computere vi har !
Avatar billede kjalle Nybegynder
17. maj 2000 - 23:53 #12
du laver det sa bare så e kun kan eksekvere de filer du har givet lov til - enkelt .....

Brug PoolEdit :o)

//Kjalle :o)
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2000 - 00:05 #13
Ja, men elevene skal have lov til at bruge alle filformater dvs. *.exe, *.htm osv. det er kun spil som skal deaktiveres
Avatar billede kjalle Nybegynder
18. maj 2000 - 00:16 #14
d r sq lidt svært then ...... :o(

//Kjalle ....
Avatar billede kjalle Nybegynder
18. maj 2000 - 00:18 #15
et spil er jo faktisk et program ..... et exe program eller whatever
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2000 - 00:26 #16
Ja det er jo sådanset rigtigt ! Men det kunne jo være...

Jeg tror jeg prøver at slå "Direct X" fra så slipper vi da for halflive
Avatar billede x_mrtee_x Nybegynder
18. maj 2000 - 10:27 #17
HTX - Kvikke hoveder????

You must be joking, right????
Avatar billede einstein Nybegynder
18. maj 2000 - 10:40 #18
I Odense, regnes HTX og HHX for at være de steder man tager hen, hvis man kun er til computere og ikke til piger....
eller det gør det i hvert fald blandt de folk jeg kender.....

En af nørde-klasserne har 28 drenge og 0 piger.........
Avatar billede jeh Nybegynder
18. maj 2000 - 10:45 #19
Dette er en kommentar til Einstein..

I Odense tager man altså på EDB-skolen og bliver datamatiker, hvis man kun er til computere og ikke piger..

PS. Jeg er forøvrigt en datamatiker og en pige, men jeg er altså heller ikke til piger :-)))
Avatar billede einstein Nybegynder
18. maj 2000 - 10:59 #20
ehhh,
EDB-skolen.....jamen den kan du da ikke hoppe direkte over på efter folkeskolen....
Avatar billede einstein Nybegynder
18. maj 2000 - 11:01 #21
og I øvrigt havde jeg også lige listet kommentaren : "eller det gør det i hvert fald blandt de folk jeg kender....." ind, fordi der er da sikkert mange der ikke mener det samme.....

Avatar billede jeh Nybegynder
18. maj 2000 - 11:07 #22
Okay, min fejl...

Men er det et kriterie for at være til computere, at man skal gå direkte til folkeskolen. Hvis det er, så har jeg åbenbart prioriteret forkert i mit liv...

Men, jeg er jo også en pige og dermed ikke-nørd, så hvad ved jeg...

/Janne
Avatar billede x_mrtee_x Nybegynder
18. maj 2000 - 12:20 #23
Lets get one thing straight:

Gymnasiet - for dem der ikke ved hvad de vil!

Handelsskole - for dem som vil være noget inden for handel/marketing.

HTX - for alle Brian'erne og Connie'erne der skal ind og lære at bruge en sav og en hammer! (og for øvrigt var for dumme til at komme ind på en af de andre)
Avatar billede kjalle Nybegynder
18. maj 2000 - 14:02 #24
Heey jeg ved sq godt hvad jeg vil !!!!!

//Kjalle :o)
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2000 - 15:13 #25
//x_mrtee_x

HTX har intet med Sav og hammer og gøre ! Computer er jo fremtiden og HTX har valgt at satse på fremtiden og ikke på noget som er sket for 100 år siden !

Og bare for at nævne det er der sådan ca. 16 piger i min klasse !
Avatar billede einstein Nybegynder
18. maj 2000 - 18:22 #26
jonas>> er du elev og admin på samme skole?

farligt cocktail.........
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2000 - 20:02 #27
Einstein,

Tja måske, men elever er tit klogere end lærene så hvorfor ikke give den dygtigste jobbet ?? og jeg har vel samme tankegang som de andre elever !
Hmm einstein du får pointene da vi fik udrydet halflive via dit svar !
Avatar billede einstein Nybegynder
22. maj 2000 - 02:27 #28
Glæder mig at det kunne hjælpe........

Og ja. Der er langt flere elever der kan finde ud af stuff'et end lærere..........og lærerene har gået diverse kursus..spild af penge...
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2000 - 13:24 #29
hmm nu er det sådan at vi også køre 3d max som kræver at "Direct X" er installeret ! Hva gør vi så ??
Avatar billede einstein Nybegynder
24. maj 2000 - 06:40 #30
Det vil jeg lige gå og tænke lidt over............
Jeg skal nok komme med et svar på et tidspunkt

*filosoferer*
Avatar billede einstein Nybegynder
25. maj 2000 - 17:01 #31
Ømmm kan man sætte en limit på bibliotekernes størrelser??
I så fald så sæt den til 290 MB da det er ca. hvad den største fil (pak0.pak) i halflife fylder, og ved at blokere for indlæggelse af den, forhindre du også at de kan spil HL.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2000 - 11:03 #32
Ja det kunne godt være at dette spg. er lidt mere værd end 15 pts. *S*
for det er lidt svært !
For som jeg lige har opdaget så køre HL også under "open gl"
Men jeg skal da prøve at give forslaget med limit ! vidre , men jeg vil gerne have lidt mere respons.

Jeg tror også at jeg bliver nød til at oprette et ny spørgsmål med lidt flere point og så må jeg forklare det hele i toppen så det hele ikke ligger spredt lige som her !
Avatar billede telac Nybegynder
14. juni 2000 - 15:01 #33
Well, jeg er systemadministrator på et rimeligt domain magen til dit, og jeg har også oplevet problemer med elever der spillede.

Vi tog og fik en ven der var programmør til at lave et program der kiggede efter filer og matchede dem med deres header. En exe fil fra HL.EXE har en unique header i forhold til andre filer, og derfor kunne vi simpelthen kopiere de først 100 bytes ind fra spillets exe fil, som så blev headhuntet af programmet på netværket. Efter at have shared D-drevene ud med skjult adgang (D$), kunne vi fra serveren bestemme hvilke EXE filer der IK skal være der.

Det er et stort opdateringsarbejde, men det er rimeligt nemt at vedligeholde, og eleverne er blevet trætte af forsøget. Hvis de fjernede sharing på D-drevet sørgede loginscriptet (KIX-32) for at oprette det igen.

Men desværre kræver denne løsning jo at du kender en der er hardcore til at programmere.

(Beklager det lange indlæg)
Avatar billede abukadnezzar Nybegynder
17. oktober 2000 - 19:10 #34
Half-Life

ikke v i half-life, men et f ;-)

Fra en ivrig Half-life spiller.