Avatar billede skjaer Nybegynder
17. maj 2000 - 18:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

underlig fejl ved åbning af database?

nedenstående fejl besked har drillet mig lidt for længe:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Cannot open database '(unknown)'. It may not be a database that your application recognizes, or the file may be corrupt.

/default/login.asp, line 14
linie :
13- Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
14- myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=d:\InetPub\www.undervandet.dk\database\database.mdb"

jeg bruger en access97 database på en IIS 4.0 (hos infopaq)

problemmet opstår ikke altid med når det opstår er der ikke adgang til databasen de næste 15-25minutter, også selv om man uploader en ny datbase.

nogen ideer??
Avatar billede jgc Nybegynder
17. maj 2000 - 19:39 #1
Her lidt fra idébanken...

Har du SR-2 installeret?
Er webserveren opgraderet til Access2000/MDAC 2.1?
Har du prøvet med reparer/komprimér database?
Du har vel ikke mulighed for at benytte DSN/ODBC?

Avatar billede skjaer Nybegynder
17. maj 2000 - 19:48 #2
*Har du SR-2 installeret?
det er ikke min server, jeg ligge hos www.infopaq.dk, er der en mulighed for at se om den er installert gennem asp?
*Er webserveren opgraderet til Access2000/MDAC 2.1?
ditto
*Har du prøvet med reparer/komprimér database?
jeg har ikke prøvet nogen af delene, og hvis jeg downloader databasen til min egen maskine virker den fint??

*Du har vel ikke mulighed for at benytte DSN/ODBC?
Jeg er igang med at undersøge det med infopaqs support er dræbende langsom.
Avatar billede carpediem Nybegynder
17. maj 2000 - 21:03 #3
Jeg har selv samme problem med infopaq og håber da på, at der er nogen der kan hjælpe her. Jeg er også villig til at smide 60 point.
Avatar billede tomsommer Juniormester
17. maj 2000 - 21:58 #4
Ja, Infopaq.dk er da nok langsom til service... ZzZzZzZzZz
Avatar billede bitnissen Nybegynder
18. maj 2000 - 14:27 #5
prøv at ring til infopaq da... så svarer de normalt ret hurtigt :)
Avatar billede retep Nybegynder
18. maj 2000 - 16:23 #6
Lytter med, har samme prob. :-/

Det er P**** irriterende!

Er der nogen der ved om man kan bruge andre databaser ved Infopaq? Ex. MySQL...
Avatar billede bitnissen Nybegynder
18. maj 2000 - 19:21 #7
man kan bruge php hos infopaq, så man kan nok også bruge MySQL .. ring til dem for at blive sikker...
Avatar billede skjaer Nybegynder
20. maj 2000 - 19:14 #8
gennem news tror jeg at problemet er løst, dog er det en sørgelig løsning.
da jeg har fundet ud af at det virket med access2000 database, men ikke access97.
eller er der nogen der også har problemer med access2000 databaser?
Avatar billede retep Nybegynder
21. maj 2000 - 13:59 #9
Glæder mig til at høre om det virker med Access2000. Gider du ikke skrive tilbage, når du har afprøvet det?

Æv, jeg troede ellers lige at det var kommet til at virke, da det virkede i nat fra klokken 3 til klokken 5.30...
Avatar billede skjaer Nybegynder
21. maj 2000 - 20:43 #10
alt virker igen med Access2000, dog er afviklings hastigheden stadigvæk yderst langsom, ævvv
Avatar billede skjaer Nybegynder
09. marts 2001 - 22:41 #11
luk