Avatar billede udp Nybegynder
12. februar 2002 - 13:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Brænding af CD

Hej!

Jeg har Unlead Video shop, og Nero 5,
Jeg har loaded en filmsekvens in fra min CamC. via Unlead. Filen ligger nu som en VSP.
Nu åbner jeg for Nero, og hvis jeg vælger en CD/ISO flytter jeg den eller de valgte filer over,
brænderikonet aktiveres og jeg kan brænde en CD.

Men det jeg vil, er at brænde en CD der kan vises i en DVD-afspiller på fjernsyn. Jeg vælger så i stedet for, en video-CD i Nero, og der kommer et træ op (rødt), hvor bla. Mpegav er nævnt. Jeg mener at have hørt at de skal være Mpeg-format til TV, men hvis jeg lægger filen in i Mpeg folderen sker der ikke noget, filen reg. ikke og der kan ikke brændes.
Hvad skal jeg gøre
Avatar billede wisen Nybegynder
12. februar 2002 - 13:54 #1
Nu har jeg ikke lige selv prøvet; men et godt sted at starte, tror jeg, er at lave din .vsp fil om til en .mpg fil. Kan Unlead ikke gemme som Mpeg ?
Avatar billede o.olesen Nybegynder
12. februar 2002 - 22:05 #2
Du kan ikke brænde dvd på en cd-brænder.
Avatar billede udp Nybegynder
13. februar 2002 - 09:29 #3
Ja! det var så et nyt ?, kan Unlead gemme som Mpeg?
Men hvis Nero har en Mpeg filmappe betyder det så ikke at der brændes som Mpeg?
>>olesen OK! jeg bræder en CD, men vil det sige, at lige meget i hvilket format den er brændt i kan aldrig vises i en DVD afspiller?
Avatar billede o.olesen Nybegynder
13. februar 2002 - 11:52 #4
Såvidt jeg ved, men jeg må indrømme at jeg ikke har forsøgt det selv.
Avatar billede marvel Praktikant
14. februar 2002 - 15:24 #5
Der er visse DVD afspillere, der kan afspille VCD brændt med Nero 5.5
Avatar billede udp Nybegynder
15. februar 2002 - 14:51 #6
Jeg synes nu at jeg er lige vidt!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
18. februar 2002 - 10:19 #7
brug programmet tmpgenc til at komprimere mpeg filer beregnet på vcd - det findes på

www.tmpgenc.com

der medfølger templates der kan komrpimere til dit formål - jeg mener at du kan få lov at prøve programmet før end du køber det - men det er faktisk en ganske god indvestering!

Deusuden skal du brænde som vcd eller svcd!

med mpeg1 eller mpeg2
Avatar billede cgleerup Nybegynder
18. februar 2002 - 10:21 #8
desuden kan mange dvdafspiller afspille vcdér men det er ikke som en dvd skive, det er som cd-rom skiver, med et format som dvd-afspilleren kan forstå.

Det skal dog siges at det naturligvis ikke er lovligt at benytte dette til at hendte film på nettet og på den måde øge sin filmsamling.

Film skal købes eller lejes!

men til familieferiens minder er det ok!
Avatar billede ferdinand Nybegynder
26. februar 2002 - 14:20 #9
Der er en del info om VCD på http://www.vcdhelp.com/