Avatar billede fredney Nybegynder
17. maj 2000 - 16:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Billeder

Den afviser nogle illustrater filer og alligevel kommer de i bibliotekket, hvad er finten med billeder i Flash. Hvad kan den bruge og hvad kan den ikke bruge????-og hvordan og til hvad?
Avatar billede sat-swet Nybegynder
17. maj 2000 - 17:25 #1
den kan stort set bruge alle typer af billeder, du skal bare importere dem, så de kommer i dit libary (ctrl + L)
du kan bruge dem som bagrunde eller hvaAD du ellers normalt bruger billeder til, du kan så indstille hvordan de skal komprimeres af flash i dine publishing settings under filer.
iluustrator filer skal ikke gemmes i højere version end illu6.0 for at flash kan fatte det meste.
du kan trace dine bitmaps i flash så de bliver til vector,
tja mulighederne er rigtig mange, man kan lave hele MTV i flash *LOL*
Avatar billede fredney Nybegynder
17. maj 2000 - 17:54 #2
Hvad mener du med trace?
Avatar billede sat-swet Nybegynder
18. maj 2000 - 01:45 #3
'spore'
den laver bitmap pixels om til vector kurver....
Avatar billede fredney Nybegynder
18. maj 2000 - 15:36 #4
ok
Avatar billede mpj Nybegynder
19. maj 2000 - 13:34 #5
accepter.....! (-:
Avatar billede lp_fischer Nybegynder
20. maj 2000 - 00:46 #6
fra Illustrator er en metode, at copy og paste det virker som regel, ihvertfald på mac :0) bitmaps har en scalerings problematik
Avatar billede sat-swet Nybegynder
20. maj 2000 - 11:14 #7
>>lp_fischer

ja men illustrator er da noget møj til pixels det er je det vi bruger photoshop til, også på PC *LOL*, men vil man lave det med vector kan det oftest lade sige gøre via clipboard men det virker ikke altid optimalt.
Avatar billede mpj Nybegynder
20. maj 2000 - 11:16 #8
Jeg ved at det er forkert gruppe... men i snakkede lige om grafikprogrammer...
Hvilket synes i at jeg skulle til at bruge for at lave god Webgrafik! OG til at bruge i flash selvfølgelig *lol*

MPJ
Avatar billede sat-swet Nybegynder
20. maj 2000 - 11:22 #9
:)
hej mpj
Avatar billede fredney Nybegynder
21. maj 2000 - 15:41 #10
Sat-swet, hvis du er en flash haj kunne det være meget fedt at vide...af andre årsager, jeg kunne bruge noget kritik!