Avatar billede cult Nybegynder
12. februar 2002 - 00:38 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ASP i UltraDev

Hejsa Allesammen!

(Sorry hvis jeg lyder komplet dum, men jeg fatter intet af det her ASP stuff :))
Jeg har hentet en password-side fra ActiveServerPages. Link:
http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=165
Jeg henter så siden ind i UltraDev for at redigere lidt på den. Når jeg så vil åbne den i Internet Explorer spørger den hvilket program jeg vil bruge til at åbne filen med... Hvad er der lige galt her??? Problemet var der ikke før jeg installerede UltraDev!
Avatar billede Beach Mester
12. februar 2002 - 00:56 #1
Når du skal teste ASP sider skal du huske at det er et Server side sprog der kræver at blive afviklet på en server.
Du kan enten vælge at uploade siden til en udbyder der acceptere ASP eller at installere PWS fra Microsoft!
Hvilket styresystem bruger du?

//Beach
Avatar billede cult Nybegynder
12. februar 2002 - 14:28 #2
Windows XP Professional
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
13. februar 2002 - 00:17 #3
Så installer ISS under tilføj/fjern programmer-->windows komponenter.
Avatar billede xpmobil Nybegynder
13. februar 2002 - 16:02 #4
la være med at lave i ASP tag PHP da det er 1000 gang nemmer og der er aldrig problemmer med det lort MVH daniel kejser http://www.xpmobil.dk
Avatar billede cult Nybegynder
13. februar 2002 - 22:06 #5
xpmobil> jeg har sq ikke selv valgt at bruge ASP. Det var som sagt noget jeg downloadede fra www.activeserverpages.dk
Det eneste jeg skal er at få den side til at virke!
Avatar billede cult Nybegynder
13. februar 2002 - 22:12 #6
Okay. Jeg har så installeret ISS. Men jeg kan sq stadig ikke åbne min fil. Ikke engang fra harddisken af!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
14. februar 2002 - 08:25 #7
Placer siderne i C:\Inetpub\wwwroot

Og hvis nu defaultsiden hed "page", kaldte du den således i din browser:

http://localhost/page.asp
Avatar billede cult Nybegynder
15. februar 2002 - 19:51 #8
localhost? Jeg er ikke sikker på at vi forstår hinanden... :)
Siden ligger på min HD nu, men den skal uploades til FriServerPlads.dk
Hvofor så localhost? er det ikke kun når man laver en sever med sin egen pc?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
15. februar 2002 - 19:53 #9
??? Så forklar dig dog bedre..

<q>
"Når jeg så vil åbne den i Internet Explorer spørger den hvilket program jeg vil bruge til at åbne filen med... Hvad er der lige galt her??? Problemet var der ikke før jeg installerede UltraDev!"
</q>
Avatar billede cult Nybegynder
15. februar 2002 - 19:56 #10
What??? Jeg ville åbne siden i IE. Og så spørger den rigtigt nok hvilket program jeg vil bruge til at åbne filen med! Og problemet var der ikke før jeg installerede UltraDev.!!! Forklar mig bedere?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
18. februar 2002 - 14:35 #11
Du kan ikke se ASP sider offline med mindre du har en webserver.
Det har du jo nu hvor ISS er installeret.

1. Du placerer dine sider i
C:\Inetpub\wwwroot

Lad os så antage at du har en side placeret i ovenstående bib. som hedder Default.asp

For at se den side skriver du i din browser:

http://localhost/default.asp
eller blot http://localhost

Er du med nu?
Avatar billede cult Nybegynder
18. februar 2002 - 17:17 #12
yes! det prøver jeg!... Det vil så sige at siderne vil virke fint når de kommer på på friserverplads.dk?
Avatar billede cult Nybegynder
19. februar 2002 - 14:58 #13
Yes! det virker sq!

pelkjaer> svar?
Avatar billede cult Nybegynder
22. februar 2002 - 14:01 #14
Pelkjael hvis du vil ha points skal du smide et svar!!! :)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
22. februar 2002 - 14:02 #15
Havde ikke fået mail om nyt indlæg :)
Avatar billede cult Nybegynder
22. februar 2002 - 14:55 #16
fair nok... takker for hjælpen!