Avatar billede miwe Nybegynder
12. februar 2002 - 00:36 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

CPU frekvens og multiplier

Jeg har et sokkel 370 bundkort, som ved 100 Mhz maks. kan jumpes til en multiplier på 8.0.
Spørgsmål: Kan en Celeron 900/100FCPGA køre på dette board ?(med 800 Mhz selvfølgelig)
Jeg er desværre ikke helt inde i hvordan disse ting hænger sammen endnu.
Har prøvet at samle det, blæserne starter op, men intet billede på skærmen.
Hjælp!!!!
Avatar billede grinderslev Praktikant
12. februar 2002 - 00:45 #1
Hvad er det for et bundkort?
Avatar billede -simon- Nybegynder
12. februar 2002 - 00:46 #2
ja, eftersom den burde kunnes underclockes
Avatar billede miwe Nybegynder
12. februar 2002 - 00:52 #3
Det er et PC Chips M754
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
12. februar 2002 - 08:09 #4
Du skal være opmærksom på at - selvom man sagtens kan underclocke - så er det slet ikke sikker at du kan få CPU´en til at kører da nyere CPU´er KRÆVER mindre strøm/spændig.

Så tjeck hvor meget strøm CPU´en skal have - og se om dit bundkort kan klare det. - Jeg måtte sælge en Celeron 800, selvom bundkortet kunne klare >900 MHz, da det ikke kunne klare < xx volt. Så tjeck lige dette inden du køber.
Avatar billede peet-49 Novice
12. februar 2002 - 08:50 #5
multiplier X FSB giver hastighed. Du siger X8 og 100Mhz, det giver 800MHZ. Jeg ville prøve, at opdatere bios, og se om ikke det ændrer sig.
Avatar billede miwe Nybegynder
12. februar 2002 - 09:36 #6
Øhhh, det skal jo jumpes, og der er ikke flere muligheder, så hvordan skulle det ændre sig?
Avatar billede peet-49 Novice
12. februar 2002 - 13:41 #7
Så kan du kun køre 8ooMhz
Avatar billede miwe Nybegynder
14. februar 2002 - 02:55 #8
Jeg takker for hjælpen (har fordelt pointene lidt)