Avatar billede pert-x Nybegynder
11. februar 2002 - 22:21 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Trojan.VirtualRoot

Jeg har åbenbart fået besøg af en "Trojaner" (Tjojan.VirtualRoot). Har lige opdateret til NortonAntivirus2002, og den henviser til en fil, som ligger i roden ved navn: Explorer.exe. (Det har jeg svært ved at forstå)
Er der nogen som kender denne virus, og hvad man skal gøre for at få den fjernet ?
Norton klarar åbenbart ikke opgaven :(

Med håb om "klu"
Avatar billede prodic Mester
11. februar 2002 - 22:40 #1
Avatar billede thesaint Nybegynder
12. februar 2002 - 12:55 #2
Den er slem. Du har fået en Code Red II, der har droppet den trojaner.
Efter at du har fået den fjernet bør du patche dit OS via:

http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/MS00-052.asp

;-)
Avatar billede thesaint Nybegynder
12. februar 2002 - 12:59 #3
Gå ind på http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

Housecall fjerner den uden problemer, men følg anvisningerne og husk at editere via regedit.
Slutteligt bør du patche systemet via ovennævnte link til Microsoft.

;-)
Avatar billede thesaint Nybegynder
13. februar 2002 - 08:51 #4
pert-x >>

Nå, lykkedes det så ?

;-)
Avatar billede pert-x Nybegynder
14. februar 2002 - 19:46 #5
Desværre, har forsøgt, men NortonAntivirus finder stadig at Explorer.exe er inficeret med Tjojan.VirtualRoot
:(
Avatar billede perhaps Nybegynder
17. februar 2002 - 14:54 #6
Brug denne
http://www.framework.nl/backwork/eng/index.html
Den har jeg brugt med held flere gange.
Havde du ikke din Norton opdateret?
Avatar billede pert-x Nybegynder
18. februar 2002 - 16:49 #7
Havde deværre ikke opdateret Norton.
Har set på den hollandske side ( http://www.framework.nl/backwork/eng/index.html ) og kan ikke se, at de har noget til Tjojan.VirtualRoot
Avatar billede perhaps Nybegynder
21. februar 2002 - 22:13 #8
http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/codered.removal.tool.html
Du kan også bruge det værktøj jeg linker til herover. Gå nøjagtig efter instruktionen. Trojan.VirtualRoot stammer fra begyndelsen af august 2001, og selv om det ser ud til at framework fra Holland har ligget i dvale i nogen tid, så har den tidligere overrasket mig ved at fjerne helt nye trojanske heste. Selvfølgelig kan du ikke se at de har noget til Trojan.VirtualRoot for de lister jo slet ikke op hvad de kan fjerne. Jeg havde selv ikke meget fidus til det værktøj før jeg fik det ibrug.
Avatar billede perhaps Nybegynder
21. februar 2002 - 22:17 #9
Glemte lige at fortælle dig at Trojan.VirtualRoot er et "barn" af CodeRed II og det er derfor mit link henviser til CoreRedII. Det er det rigtige værktøj at bruge når du skal have din trojan fjernet.