Avatar billede realplayer Nybegynder
11. februar 2002 - 20:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

problem med netspil

Hej
Jeg har et problem, det er:
Når jeg er til netspil (ikke på internettet!) kan jeg ikke joine nogle baner. Jeg kan heller ikke se nogle baner hvis det er andre der har lavet dem. De kan heller ikke se mine baner. Jeg kan lave en bane, men de andre kan ikke finde min bane og spille mod mig.
Det gælder alle spil.
Jeg kan godt se andre computere hvis jeg klikker "andre computer" på skrivbordet.
Venlig Hilsen
Casper

Avatar billede moonie Nybegynder
11. februar 2002 - 20:12 #1
det kan være fordi du ikke har installeret den protokol der hedder IPX/SPX kompatibel protokol (microsoft)
du kan installere den ved at højre klikke på andre computere og så
tilføj, protokol, mocrosoft og IPX/SPX kompatibel protokol.

det kan også godt være fordi din IP er forkert eller undernetmasken

// Henrik henneberg
Avatar billede realplayer Nybegynder
11. februar 2002 - 20:45 #2
Jeg har min ip til at hente en automatisk ip.
Jeg har de her protokoller ipx/spx kompatibel protokol,
netbeui og tcp/ip.
I nogle spil kan jeg se deres baner men ikke joine banen.
Venlig hilsen Casper Klejnstrup
Avatar billede moonie Nybegynder
11. februar 2002 - 20:49 #3
Hvis du har den til at automatisk til at hente en IP
skal server understøtte det...
hvad siger den når du prøver at Joine..?
Avatar billede realplayer Nybegynder
11. februar 2002 - 21:02 #4
Jeg kan ikke se nogen server i cs og rtcw. Men hvis jeg kan se en server i et spil og prøver at joine den bliver min skærm sort. (Bliver nød til at trykke Esc)

Casper
Avatar billede moonie Nybegynder
11. februar 2002 - 21:10 #5
hmm det var sgu sjovt...
det problem havde jeg også...
men der skulle jeg bare instalere netværket om igen.. og så virkede det..
jeg fandt aldrig udaf hvorfor det gjorde det...
Avatar billede realplayer Nybegynder
11. februar 2002 - 21:23 #6
ok det vil jeg prøve...

Men hvordan kan man få server til at understøtte det hent automatisk ip. :9

Men i morgen vil jeg prøve at geinstalere mit netværk..

snakes vi ved i morgen ?
Casper
Avatar billede moonie Nybegynder
11. februar 2002 - 21:33 #7
Nu er jeg ikke så meget inde i det der...

men hvis du ikke ved om din server understøtter det gør den det nok ikke...
så  derfor ville jeg nok selv skrive IP adressen...
Avatar billede realplayer Nybegynder
11. februar 2002 - 21:39 #8
ok men sidste gang jeg var til et netspil hvade jeg den på hent en automatisk ip. det kørte helt fint.
casper
Avatar billede moonie Nybegynder
11. februar 2002 - 21:42 #9
så var det nko fordi serveren understøttede det...
men var det hjemme hos dig selv eller et andet sted..?
Avatar billede realplayer Nybegynder
11. februar 2002 - 21:46 #10
hos mig selv
Avatar billede moonie Nybegynder
11. februar 2002 - 21:58 #11
har du en dedikeret server..?
Avatar billede realplayer Nybegynder
12. februar 2002 - 10:39 #12
Det ved jeg ikike vi brugte et hub 10mb men plejer at spille over en switch 10/100 mb.

Men hvis jeg ikke har en dedikeret server.. hvor kan man så købe en.
Og hvad betyder en DEDIKERET server ?
Casper
Avatar billede cluq Nybegynder
19. februar 2002 - 09:58 #13
En dedikeret server er en maskine der kun er server for et spil, man kan ikke spille fra den. Men jeg tror dit problem ligger i dit ipx/spx opsaetningen. Pr0v at fjerne det og installerer det igen.
Avatar billede realplayer Nybegynder
21. februar 2002 - 17:10 #14
Jeg har fået det til at køre...
jeg formatede min computer nu virker det..
men tak for hjælpen :)

cluq får 15 point for hjælpen
og moonie før 45 point, du skal bare ligge skrive en besked og markere fælte SVAR
hej
venlig hilsen casper