Avatar billede dtlje Nybegynder
11. februar 2002 - 19:51 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Return to castle wolfenstein og XP

Hey

Jeg har opgraderet fra windows 2000 ME til Windows XP pro. den danske udgave. Når jeg så vil starter wolfenstein op, kører spillet ikke på fuld skærm. Jeg havde ingen problemer med at køre det i ME. Det åbner sig i et vindue, hvor man så kan se proceslinjen og højre side af skrivebordet. Har reinstalleret det og selvfølgelig også hentet en ny driver til grafik kortet.
Jeg kan sagtens spille det men det er bare irriterende at det ligger som et vindue. Håber der er nogen som kan hjælpe.

Systemet:
P III 1000 Mzh
128 DDR ram
NVIDIA Geforce2 GTS 32 mb.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2002 - 19:59 #1
Hvad er windows 2000 ME? Er det windows 2000 pro eller windows Millenium???
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
11. februar 2002 - 20:00 #2
Har du prøvet at opgradere dit grafikkort til den sidste nye
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2002 - 20:00 #3
du skal fortælle spillet at det skal køre fuld skærm - under options - graphics.
Avatar billede dtlje Nybegynder
11. februar 2002 - 20:01 #4
john_stiger>> sorry millenium

nordicwolf>> ja det har jeg. Alle andre spil kører perfekt det er kun wolfenstien
Avatar billede dtlje Nybegynder
11. februar 2002 - 20:02 #5
john_stigers >> har allerede gjort det og det gør det allerede. så det er ikke det.
Avatar billede scandal Nybegynder
12. februar 2002 - 13:38 #6
Kører du openGL ?
Så prøv at ændre det til Direct3d.
En del WinXP brugere (incl mig) har lidt problemer med openGL på XP.
Der kommer nok en fix til det på et tidspunkt  ;-)
Avatar billede dtlje Nybegynder
13. februar 2002 - 16:13 #7
scandal> kom vist lige til at trykke på knappen lidt for hurtigt. Har fundet ud af at hvis jeg kører opløsningen i 800 * 600 kører den fuld skærm men ud over den opløsning kører den i " halv " skærm. Jeg kan ikke ændre den til Diretc3D i selve spillet, er det muligt at man skal gøre det et andet sted evt. Hvis du ved det, får du selvfølgelig point :)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
13. februar 2002 - 22:44 #8
jeg har da også sat min til automatisk at gå til 800x600 når jeg åbner for spillet. Eller s som du skriver viser det kun halv skærm.
Avatar billede dtlje Nybegynder
14. februar 2002 - 07:45 #9
nordicwolf > ja og det som jeg synes er rigtig underligt er at jeg sagtens kan køre over 800*600 i andre spil, men som scandal skriver skal man måske ændre det til Direct3D, men det kan jeg ikke inde i spillet. Kan kun vælge openGL. hmmmm
Avatar billede razor16 Nybegynder
14. februar 2002 - 07:52 #10
hmmmm Prøv at lægge windows om...
Har selv kørt RTCW og dansk verion af XP  uden probs.  så kunne godt tyde på bare en dårlig installation      Det er jo MICROSOFT :)

Prøv evt. at opdatere dine grafikkort drivere...
Avatar billede scandal Nybegynder
14. februar 2002 - 10:00 #11
dtlje > Jeg prøver lige at smide Wolfenstein ind i aften. Så kan jeg lige kigge på det.
Avatar billede klatten Nybegynder
14. februar 2002 - 10:21 #12
har du downloaded patch http://www.voodoofiles.com/2633 - hjælper nok ikke på dit problem, men vil være meget god at have, når man spille "hurtige" spil.
Avatar billede dtlje Nybegynder
14. februar 2002 - 16:30 #13
razor16 > vil næsten ikke til at installere det igen, da det rent faktisk ( utroligt nok med tanke på det er microsoft *GG* ) kører perfekt eller rettere sagt, at jeg ikke har haft problemer med noget andet. Men hvis der ikke er andet som virker, gør jeg det nok. Med hensyn til opdatering af grafikkort er det allerede gjort og det hjalp ikke. desværre.
Avatar billede dtlje Nybegynder
14. februar 2002 - 16:32 #14
scandal > ok så ser vi lige på det, for umiddelbart kan jeg slet ikke, ændre den til Direct3D, men den står fast på openGL.
Avatar billede dtlje Nybegynder
14. februar 2002 - 16:32 #15
klatten > tak for det, så har men altid den. Det hjalp ikke som du også skrev.
Avatar billede pondmule Nybegynder
14. februar 2002 - 19:50 #16
Dtlje>>>>>> Hvad så med dit Statoilspil. Har du fået det til at virke, elller hvad? Der er måske slet ikke noget Statoilspil? Det var nok bare for at få nogle venner at du spurgte........
Avatar billede dtlje Nybegynder
14. februar 2002 - 19:53 #17
pondmule > ja man har sgu aldrig været heldige med den dernede fra *GG*
Avatar billede scandal Nybegynder
15. februar 2002 - 08:13 #18
Ja, så har jeg prøvet. Det vildeste, jeg kunne ændre på, var om den skulle bruge GL-extensions.... men jeg tvivler på det kan løse dit problem.
... så jeg må nok sige jeg er blank  :-(

(Men for pokker hvor kører det godt på en 1800 XP med Radeon8500 kort i 1200*1024 !!  :-)
Avatar billede dtlje Nybegynder
15. februar 2002 - 11:20 #19
scandal > *GGGG* tak for hjælpen ellers og bare bor i det. jeg vil evt prøve at skrive til Activision om det, så må de fandme finde på noget.For umiddelbart tror jeg ikke det har noget at gøre med selve grafik kortet og dens drivere, da jeg sagtens kan kører andre spil uden problemer. Så det er wolfenstein og måske grafik kortet og xp. hmm men jeg skriver når jeg engang har fået svar tilbage på det.
Avatar billede dtlje Nybegynder
18. februar 2002 - 20:42 #20
ok så er jeg tilbage. Efter at  have mailet med activision et par gange lykkes det endeligt at få det til at virke. Og med farer for at blive slået ihjel *GGG* lykkes det at få til at kører efter at have opdateret mine driver til grafik kortet for tredje gang. Det var også det de blev ved med at skrive at jeg skulle. Det skal siges at jeg allerede forinden havde gjort det et par gange, men sådan er det jo med windows engang imellem. Så derfor tillader jeg mig at afslutte dette spørgsmål. Tak for de gode forslag ellers.
Avatar billede scandal Nybegynder
20. februar 2002 - 17:20 #21
Så var det vel Nordicwolf, der skulle ha' points  ?!?!  ;-)
Avatar billede dtlje Nybegynder
20. februar 2002 - 18:21 #22
ja han skal være velkommen. bare skriv.
Avatar billede dtlje Nybegynder
20. februar 2002 - 19:43 #23
Nordicwolf > hvis du gerne vil have point så skriv lige, for det skal vi da ikke blive uvenner over.