Avatar billede buffa Nybegynder
11. februar 2002 - 19:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

dvd problemer

Hej Alle

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med et lille problem,det drejer sig om når jeg sætter en dvd skive ind,så lyder der nogle væmlige klik og klap lyde som om
drevet flopper skiven,for derefter at spytte den ud
det samme sker når jeg sætter den i brænderen,ingen af drevene vil kendes ved dvd skiven,jeg har haft den over på en anden pc der var ikke nogle problemer.

Jft
Avatar billede chries Nybegynder
11. februar 2002 - 19:22 #1
Ehhh, du skal have et dvd drev for at kunne afspille dvd'er ? eller er det en dvd brænder du har ?
Avatar billede buffa Nybegynder
11. februar 2002 - 19:24 #2
Det er en Pioneer dvd 6x,har ikke haft det problem før.
Avatar billede t_holst Nybegynder
11. februar 2002 - 23:22 #3
Dit drev er muligvis i stykker,
Har du prøvet at sætte den i en anden pc.
Avatar billede buffa Nybegynder
11. februar 2002 - 23:45 #4
nej det har jeg ikke,men den kan godt læse alm. Cd´er,det er det der er så mærkeligt,og min liteon brænder spytter den også ud??
Avatar billede carstengp Nybegynder
13. februar 2002 - 01:30 #5
Hvis den siger disse kliklyde, er det fordi den forsøger at læse skiven. Da det ikke lykkes, kan det skyldes flere årsager:

- DVD-skiven er ridset/defekt eller beskidt

- Laseren i DVD-drevet er beskidt (Du kan godt komme ud for, at den kan læse originale musik cd'er selv om laseren er beskidt)

- Opsætningen i PC'en (hvilket jeg næppe tror)

Skru låget af drevet og rens laserhovedet meget forsigtigt med en vatpind dyppet i sprit. - Så tror jeg at du er kørende igen.

P.S. Hvis det er en alm. brænder du har, er det klart at den ikke kan læse DVD-skiven.
Avatar billede m.kroeger Nybegynder
13. februar 2002 - 13:57 #6
Brug hellere en rense CD
Avatar billede m.kroeger Nybegynder
13. februar 2002 - 13:59 #7
Avatar billede carstengp Nybegynder
13. februar 2002 - 15:08 #8
En rense-cd hjælper ikke en skid.
Avatar billede buffa Nybegynder
13. februar 2002 - 17:07 #9
jeg prøver lige at rense laserhovedet,så vender jeg tilbage med pointene,hvis det virker
Avatar billede buffa Nybegynder
18. februar 2002 - 11:29 #10
det hjalp med rensningen af laser hovedet,tak for hjælpen,pointene skulle være sendt til carstengp.
buffa
Avatar billede carstengp Nybegynder
18. februar 2002 - 17:14 #11
Jeg har tit set det problem!
Tak for point!