Avatar billede doessing Nybegynder
11. februar 2002 - 19:03 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Password til Outlook

Jeg kan ikke få Outlook til at huske på passworded til min POP3 server.
Her rodet længe med det, og nu kommet frem til det sted i registreringsdatabasen hvor indstillingerne for POP3, SMTP-servere og detslignende er.
Problemet er nu at jeg ikke kan indsætte mit Password i værdien Pop3 prompt for password' ( hvis det da er her værdien skal indsættes )fordi det er en binær værdi der skal indsættes,,,,,
Hvad F#}*,,, stiller jeg op??

Mange points for et svar jeg har ventet længe på !!

Doessing
Avatar billede hirayz Nybegynder
11. februar 2002 - 19:06 #1
gå ind i tools -> accounts -> properties -> servers -> sæt hak i remember password ...
Avatar billede doessing Nybegynder
11. februar 2002 - 19:07 #2
Det hak har jeg sat,,,,
Avatar billede hirayz Nybegynder
11. februar 2002 - 19:08 #3
hmm...
Avatar billede doessing Nybegynder
11. februar 2002 - 19:11 #4
Yep  Hmmmm...
Jeg tror at den eneste vej er at indsætte passwordet manuelt - men det er bare hvad jeg tror,,,
Avatar billede grinderslev Praktikant
11. februar 2002 - 22:38 #5
Avatar billede karlslund Nybegynder
12. februar 2002 - 15:40 #7
Hvilken version af Outlook bruger du? Og mener du Outlook eller Outlook Express?

Hvilket operativsystem?
Avatar billede doessing Nybegynder
12. februar 2002 - 15:56 #8
Jeg har Windows 2000 pro Dan og Office 2000 Pro Dan installeret.
Det er Outlook jeg benytter - ikke Outlook Express.

Jeg takker grinderslev for links'ne - men alle løsningsforslagene har jeg faktisk afprøvet forud for jeg oprettede dette spørgsmål.

Jeg har desuden prøvet at kopiere den binære værdi fra min arbejdscomputer ( hvor alt fungerer ok ) men det er desværre ikke muligt at copiere et helt punkt fra een registreringsdatabase til enj anden.

Desuden undrer det mig at hvis jeg laver ændringer i mine konto-indstillinger i Outlook, kan jeg se ændringerne blive registreret løbende i registreringsdatabasen ( hvis man har den åben samtidig ). Men hvis jeg indsætter et password og evt. også fluebenet for 'gem password' - så sker der intet i registreringsdatabasen,,,,

Jeg fatter det simpelthen ikke.
Avatar billede doessing Nybegynder
12. februar 2002 - 15:57 #9
Kan man forestille sig at det er Firewall, virusscanner eller lignende det blokerer?
Jeg har Norton Internet Security installeret + Explorer 5.5
Avatar billede karlslund Nybegynder
13. februar 2002 - 20:35 #10
Okay, så vil jeg godt have dig til at prøve noget, for at indkredse et problem, som du åbentbart allerede selv har gjort en del for at udbedre.

Hent følgende program:

http://sysinternals.com/files/ntregmon.zip

Pak det ud i et katalog, og kør REGMON.EXE

Tryk straks Ctrl-E, ellers drukner du i events. Tryk så Ctrl-X for at cleare listen. Tryk nu Ctrl-L og få filter billedet frem.

Udfyld det således:

Include: OUTLOOK*
Fjern kryds i Log Successes, og lad krydserne være i alle andre.

Tryk OK.

Tast Ctrl-E, og nu "optager" den hvad der sker på registreringsdatabasen.

Start Outlook, og ret det med passwordet (flueben og tast password).
Luk Outlook.

Hvad har du nu i listen?
Avatar billede doessing Nybegynder
13. februar 2002 - 22:44 #11
Jeg har kørt programmet - der kommer en milliard beskedder.
Men hvis jeg venter med at køre programmet til jeg har startet Outlook, kommer der lidt færre linier,, hvoraf det måske netop er disse der er mest interessante;
31    28.32821881    OUTLOOK.EXE:1048    DeleteValueKey    HKCU\Software\Microsoft\Office\Outlook\OMI Account Manager\Accounts\0000000b\POP3 Password2    NOTFOUND
32    28.32826714    OUTLOOK.EXE:1048    DeleteValueKey    HKCU\Software\Microsoft\Office\Outlook\OMI Account Manager\Accounts\0000000b\POP3 Use Sicily    NOTFOUND
33    28.33000451    OUTLOOK.EXE:1048    EnumerateValue    HKCU\Software\Microsoft\Office\Outlook\OMI Account Manager\Accounts\0000000b    NOMORE
34    28.33020426    OUTLOOK.EXE:1048    QueryValue    HKCU\Software\Microsoft\Office\Outlook\OMI Account Manager\Default News Account    NOTFOUND
35    28.33025063    OUTLOOK.EXE:1048    QueryValue    HKCU\Software\Microsoft\Office\Outlook\OMI Account Manager\Default LDAP Account    NOTFOUND
36    28.33316162    OUTLOOK.EXE:1048    OpenKey    HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Nls\MUILanguages    NOTFOUND
37    28.33324152    OUTLOOK.EXE:1048    QueryValue    HKCU\Control Panel\Desktop\MultiUILanguageId    NOTFOUND
38    28.33775522    OUTLOOK.EXE:1048    QueryValue    HKLM\Software\Microsoft\Office\9.0\Outlook\OMI\OMIDLLNAME    NOTFOUND
39    28.33821533    OUTLOOK.EXE:1048    QueryValue    HKCU\Software\Microsoft\Office\9.0\Outlook\WAB\Folders    NOTFOUND
40    28.33848464    OUTLOOK.EXE:1048    QueryValue    HKCU\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\Microsoft Outlook Internet Settings\67d2bc32b672544c87f6d1c7e0687954\01020fff    BUFOVRFLOW
41    28.33921574    OUTLOOK.EXE:1048    QueryValue    HKCU\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\Microsoft Outlook Internet Settings\67d2bc32b672544c87f6d1c7e0687954\01020fff    BUFOVRFLOW
42    28.34215382    OUTLOOK.EXE:1048    QueryValue    HKCU\Software\Microsoft\WAB\WAB4\PropTag1    NOTFOUND
43    28.34217030    OUTLOOK.EXE:1048    QueryValue    HKCU\Software\Microsoft\WAB\WAB4\PropTag2    NOTFOUND
44    31.66287922    OUTLOOK.EXE:1048    QueryValue    HKLM\Software\Microsoft\Exchange\Client\Extensions\Outlook Setup Extension    NOTFOUND
45    31.66975747    OUTLOOK.EXE:1048    QueryValue    HKCU\Software\Microsoft\Office\9.0\Outlook\Exchange Client Extension    NOTFOUND

Er vi ved at kredse os derind hvor tampen bliver lun ?
Avatar billede karlslund Nybegynder
14. februar 2002 - 16:48 #12
Ja, det tror jeg. Jeg kan ikke lide BUFOVRFLOW-linierne, de tyder på at Outlook vil læse noget, men ikke allokerer nok plads til svaret. Det kan være at den så går i krunsh og ikke vil gemme passwordet.

Spørgsmålet er om du overhovedet får noget i RegMon hvis du sætter filteret til at være Include *POP3 Password*, og så roder med at sætte password eller ej.

Og spørgsmålet er også hvad den key den brokker sig over indeholder (01020fff)

Klik på Hjælp og Om Outlook. Står der noget med "Internet Mail Only" eller lign. der, eller "Post til firma / arbejdsgrupper" ??

Du får lige et links jeg tror kan være relevant:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q275465

Men det ligner mere et corruption problem, end et sikkerhedsproblem.

Måske vi kan kigge på det sammen via remote control? Evt. mail mig.
Avatar billede doessing Nybegynder
20. februar 2002 - 13:18 #13
Min Outlook er sat op til 'internet mail only' og jeg har prøvet at ændre det til firmaopsætningen - uden at det havde nogen effekt på password-problemet.
Avatar billede doessing Nybegynder
16. april 2002 - 15:09 #14
Jeg er stadig ikke sikker på hvad problemet var,,, men en genindstallering af Win2000pro har fjernet det.