Avatar billede pleth Nybegynder
11. februar 2002 - 17:27 Der er 8 kommentarer

monitor starter ikke op.

Jeg opdaterede for noget tid siden min bios og alt gik som det skulle, men efter nogen tid begyndte problemet: min skærm starter ikke op når jeg tænder computeren. Den lille diode på skærmen bliver grøn, men lidt efter går den i stand by igen. Der kommer ikke noget bib eller nogen anden lyd fra maskinen. Når jeg så genstarter kommer der for det meste et bib som der skal, men skrærmen viser kun en masse forskellige farver. Som regel skal jeg altså genstarte cirka tre gange for at det virker.
Jeg kørte min computer på denne måde i noget tid, hvorefter jeg besluttede mig for at opdatere bios igen. Denne gang gik det bare ikke som det skulle(forkert bios)og det resulterede i, at jeg måtte købe et sprit nyt bundkort af samme slags.
Herfra så alt så godt ud på trods af udgifterne til bundkortet, men nu er den sgu begyndt at lave samme trick med det nye bundkort.
Jeg har scannet maskinen for virus flere gange og der har aldrig været noget.
Jeg oplevede forresten en weekend hvor jeg havde computeren i mit øvelokale for indspille, og her tændte den sgu op hver gang!
Jeg har prøvet med en anden skærm og det er det samme.
Jeg håber meget, at nogle kan hjælpe mig.
Peter

asus a7v 133 ( a7v 1005 bios)
T-bird 900 mhz
gforce 2 mx400
390 mb ram
30 gb ibm hd
windows xp pro (problemet var der også da jeg kørte win2k)
Avatar billede 1003 Nybegynder
11. februar 2002 - 18:51 #1
det kan være et problem, med dit skærmkort!  Sidder det korrekt fast med skrue og det hele!
Eller også et dit skærmkort måske brændt af eller en løsforbindelse på printkortet. Prøv at låne et kort og sæt det i maskinen og se om problemet er løst.
du har vel ikke opgraderet din bios endnu?
Prøv samtidig, at opdatere dit skærmkort´s driver.
Avatar billede pleth Nybegynder
11. februar 2002 - 19:45 #2
Skærmkortet sidder korrekt fast og driverne er opdaterede. Jeg har dog ikke prøvet atlåne et andet. Det må jeg få gjort. Jeg undre mig dog meget over, at der ikke kommer noget bib fra maskinen, som der skulle.
Avatar billede 1003 Nybegynder
13. februar 2002 - 09:15 #3
hmm. der er vel ikke nogele ledninger der er byttet rundt
Avatar billede rebecca Novice
13. februar 2002 - 09:21 #4
Har du været inde i bios og loade default setup eller's prøv  at se i bios under "Advanced setup" hvad det Primære display er sat til skal så vidt jeg ved stå til vga/ega
Avatar billede konex Nybegynder
16. februar 2002 - 10:11 #5
Hvis du har to ram klodser i så prøv at tage den ene ud, saget på en anden måde din ram er defekt.
Avatar billede pleth Nybegynder
19. februar 2002 - 17:08 #6
Jeg har allerede prøvet at tage ramene ud, og edt hjælper desværre ingenting???
Avatar billede 1003 Nybegynder
27. februar 2002 - 12:43 #7
fik du svar på dit spm.?
Avatar billede rebecca Novice
30. april 2006 - 11:31 #8
måske tid at lukke