Avatar billede thomasra Nybegynder
11. februar 2002 - 16:47 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Finder der et anti sniffer program?

Er der mulighed for at beskytte sig mod sniffere?

Jeg bruger idag PCillin som antivirusprog. og desuden har jeg tiny personal firewall.

Vi deler 11 personer en adsl-linie vha. en hub.

Jeg vil gerne at de andre ikke "lytter med"

Hvem kan hjælpe mig med den?
Avatar billede preclean Nybegynder
11. februar 2002 - 17:08 #2
jo som kapla0 skriver kan man godt tjekke om andre lytter med, men hvem af de 11 er et spørgsmål.
køb en Switch den sikker at andre ikke kan sniffe..
Switch 16-port  Surecom    1599,00 hos www.hkautomation.dk
Avatar billede thomasra Nybegynder
11. februar 2002 - 17:32 #3
Jeg kan godt se idéen med en switch men 1600 er jo også en slags penge.

antisniff programmet som kapla0 foreslåer virker desværre ikke til win 2000 som jeg bruger....  :o(

Kender nogen et program der dur?
Avatar billede halifax Nybegynder
11. februar 2002 - 17:33 #4
Tænker på på spyware? I så fald skal du have fat i Ad-Aware fra www.lavasoft.de eller denne http://www.lsfileserv.com/index.html
Se evt. også artikel på ConOn http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=10676
Avatar billede thomasra Nybegynder
11. februar 2002 - 18:29 #5
>>>Halifix  Nej, jeg leder bare efter et program der i første omgang kan give mig besked HVIS nogen prøver at lugte hvad jeg laver. (så hemmeligt er det heller ikke, jeg vil bare gerne bevare lidt privatliv)
Avatar billede Noone Nybegynder
11. februar 2002 - 19:14 #6
En switch sikre dig IKKE mod sniffere... I hvertfald ikke denne sniffer: http://ettercap.sourceforge.net/
Avatar billede victor44 Nybegynder
11. februar 2002 - 19:29 #7
Du kan IKKE sikre dig mod sniffere.
Du kan kryptere alt din data trafik, men trafikken kan stadig sniffes i krypteret tilstand.

LuF
Avatar billede swordcat Nybegynder
11. februar 2002 - 19:50 #8
Nå du siger sniffer hvad mener du så helt præcis?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. februar 2002 - 19:54 #9
En ordentlig firewall har statefull multylayer inspection, hvilket betyder at en e.v.t. sniffer, skal have et andet hul ud af nettet for at snifning kan lade sig gøre. Hvis en hacker har adgnag til dine maskiner eller ine netinstallationer, er det ret nemt at montere paralellsniffere, der stort set ikke kan dedekteres. Det kan enda lade sig gøre at sniffe din netværkstrafik via vandrør, elledninger, telefonkabler, hvis dit netkabel f.eks. løber paralelt med disse et kort stykke. Selvom dette lyder lidt som James Bond er det ret nemt, Har selv prøvet det.

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede thomasra Nybegynder
11. februar 2002 - 20:44 #10
Tak for svarene. Lige inden point fordelingen: Er der et program til at spore om SIMPLE sniffere har én i søgeren? - altså bare en ganske almindelig bruger med hang til at se hvad naboen laver??

>> swordcat - jeg har ingen defenition men jeg prøver vel bare at finde ud om nogen kigger mig over skulderen....
Avatar billede thomasledet Nybegynder
11. februar 2002 - 22:21 #11
kryptér dine data... http://www.openssh.org

en switch vil gøre underværker... vil gøre det meget, meget, meget svært at "lytte med" (for de 10 andre på det interne net)...

en firewall hjælper ikke mod sniffing, hvis folk bare lytter på netværket... den kan kun hjælpe, hvis nogen allerede HAR brudt din sikkerhed og installereret een eller anden form for trojansk hest på din maskine... dvs at de på een eller anden måde har haft adgang til din maskine (eller du har åbnet inficeret software, du har modtaget via email eller lignende)

men som bufferzone skriver er det ret let at "lytte med"... så er du paranoid, skal du kryptere din trafik...
Avatar billede thomasledet Nybegynder
11. februar 2002 - 22:23 #12
som egentligt svar på dit spørgsmål: nej, der findes ikke noget antisniffer program. Det er umuligt at vide, om nogen lytter med på hub'en... det tætteste du kommer er at scanne netværket efter maskiner, der har sat deres netkort i promiscious-mode... og ej heller her kan man være sikker... det kan være gjort af helt andre årsager....
Avatar billede thomasra Nybegynder
12. februar 2002 - 07:28 #13
Tak for svarene!