Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2000 - 10:37 Der er 36 kommentarer og
6 løsninger

CC Vs. teleDK

Som de fleste sikkert ved har CC og teledanmark nu lanceret deres nye abonement Adsl og 1meg med "flat rate"  jeg har tænkt mig at oprette en forbindelse på 512 Kbit "down" og 128 Kbit "up".

Nu er mit spørgsmål bare hvem skal jeg vælge ? De koster begge det samme og har samme hastighed. Så spørgsmålet må vel være hvem er mest stabil ? og hvem levere den bedste og hurtigste service ?
Avatar billede fumes Nybegynder
17. maj 2000 - 10:46 #1
CyberCity er sandsynligvis hurtigst til at sætte tingene op, men TeleDK er derimod de mest stabile. CC har nedbrud på deres linier jævnligt, hvorimod TDK generelt set ikke har så mange nedbrud...
Avatar billede morten_b Nybegynder
17. maj 2000 - 10:48 #2
Jeg har haft færrest problemer og bedst service med CyberCity, men nu har de fået nye ejere og jeg ved ikke om det ændrer noget. At komme igennem til TeleDanmark support er fuldstændig håbløst - det er lidt bedre hos CyberCity. Men man skal jo stadigvæk tænke på at det er TeleDanmark der er den store med de mange midler, så jeg ved ikke hvem der vil være bedst til at rette eventuelle problemer med deres nye produkt...
Avatar billede morten_b Nybegynder
17. maj 2000 - 10:49 #3
Jeg har aldrig været ude for at CyberCity var nede.
Avatar billede snowball Novice
17. maj 2000 - 10:52 #4
Jeg ville helt klart vælge CC, da den ikke koster noget i oprettelse hvor TD's koster næsten 3000 kr. bare i oprettelse. Men som fumes si'r, så har TD nok de mest stabile linier, men jeg vil nok mene at det er bedrer at bruge ca. 3000kr. mindre og så leve med den måske lidt ustabile linie.

Dog så vil jeg også lige sige, at jeg kender nogle stykker som bruger CC, og de har ikke haft nogle nævneværdige problemer med det !

Snowball
Avatar billede gnarf Nybegynder
17. maj 2000 - 11:05 #5
Et lille råd hvis du overvejer Teledk's løsning er at leje modem osv. i stedet for at købe skidtet. Der kommer så mange andre gode tilbud inden for de næste par år, så at leje er nok bedre end at købe. Der står man skal kontakte sin telebutik for at få nøjagtige priser på leje af modem og ATM 25 PC Card
Avatar billede madz Nybegynder
17. maj 2000 - 12:09 #6
Det koster 99,- om måneden at leje udstyret.
Avatar billede einstein Nybegynder
17. maj 2000 - 12:18 #7
Læs lige:
http://www.computerworld.dk/vis_artikel.asp?ArticleID=6839

Vent dog lidt....det bliver både billegere og hurtigere med tiden jo.
Avatar billede madz Nybegynder
17. maj 2000 - 12:23 #8
Enig..
Avatar billede gnarf Nybegynder
17. maj 2000 - 12:42 #9
Tja, men hvis man er med på vognen, så er man også med til at skubbe udviklingen i den rigtige retning. Jeg tror især Cybercity's nuværende ADSL kunder gnider sig i hænderne, de har fra i går fået opgraderet deres forbindelse, samtidig med at prisen blev sat ned.

Hvis man tager imod cybercity's tilbud, så er der jo ingen oprettelssafgift, og cybercity har vist at de følger konkurrenternes priser, så hvorfor vente. Jo større succes Cybercity og Teledk har med ADSL, jo flere andre firmaer presses til at gå med, og jo mere vil prisen blive presset.

Desværre er min central ikke klar endnu, og jeg bor nok for langt fra centralen til at få ADSL.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
17. maj 2000 - 15:58 #10
Hvordan finder man ud af om man kan få Cybercity xDSL???
Jeg er nemmerlig meeeget interesseret men bor ikke såååå centralt igen :) (hehe)...
Avatar billede snowball Novice
17. maj 2000 - 16:28 #11
i11uzion: Gå ind på denne side og skriv til tlf.nr. i boxen. Så kan du se om du kan få det !

http://www.cybercity.dk/produkter/1megmodem/centraler/home.phtml

Snowball
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
17. maj 2000 - 17:34 #12
snowball den er ikke specielt pålidelig den tester cc har, jeg står f.eks til at kunne få 1meg, men når men bestiller det viser det sig man hører til en helt anden central end den cc fortæller
Avatar billede snowball Novice
17. maj 2000 - 17:45 #13
hhhmmm....den har virket godt nok på de tlf.nr. jeg har "afprøvet" den på !!!

Snowball
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
17. maj 2000 - 18:02 #14
jaja siger det bare, den virkede ikke på mit nummer, så det vil ikke undre mig om der er flere numre den vil vise forkert på
Avatar billede stivert.dk Nybegynder
17. maj 2000 - 18:43 #15
Hey...

Jeg spiller meget Unreal/Quake og andre spil over nettet... Og det har kørt fint på ISDN-64... Er der nogen som har CC/TeleDK faste linjer som spiller tit uden problemer... Jeg har hørt at stofanet har mange problemer...
Er det også så'en at man tit får en ping på 2000 nå man spiller.. ?!?!??
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
17. maj 2000 - 20:57 #16
>>stivert.dk det skulle nu ikke være tilfældet med en ADSL forbindelse.

stofanet er jo kabelnet, så der vil der naturligvis være en lidt større *ping værdi*
Avatar billede z_master Nybegynder
17. maj 2000 - 22:12 #17
Jeg ville foreslå CC da de også giver dig en fast-ipadresse. det Gør TeleDK, men vent til WOL kommer på banen.. Jeg har hørt at de ikke længere har et max download før du skal betale, Priserne ryger på det samme niveua eller lavere og de giver vidst 256/256 512/512 eller sådan noget?
Jeg er ikke sikker.. bare rygter
Avatar billede i11uzion Nybegynder
18. maj 2000 - 16:52 #18
stiver>>> ADSL skulle gerne give ping tider på under 50ms til danske servere i hvert fald, og sikkert også lavere...
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2000 - 20:06 #19
Thanks
Hvis nogen føler sig snydt med pointene så skriv her !
Avatar billede gnarf Nybegynder
22. maj 2000 - 09:30 #20
z_master>> max download før du skal betale ???  Det er der da heller ikke på Cybercity og TeleDK's nye abonnementstyper.  De er jo med FRI trafik.
Avatar billede z_master Nybegynder
22. maj 2000 - 18:53 #21
Yep.. men med WOL får du også en Router
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
22. maj 2000 - 21:38 #22
>>gnarf jaja men cc har ret til at stoppe abb. hvis man misbruger det (bruger det for meget), det har teledk ikke
Avatar billede einstein Nybegynder
23. maj 2000 - 07:38 #23
hvordan kan man misbruge en flatrate..........man betaler da for en flatrate, og det er da defineret som fri trafik.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2000 - 07:45 #24
Ja, men jeg tror 127144..... mener at man får lukket sin konto hvis man misbruger linien til f.eks. mp3´er, download af fullsize film osv.
Hmm jeg kunne da godt tænke mig at høre om der er noget som har prøvet at downloade film på cybercity´s linie ??? og om der er blevet sagt noget ???
Avatar billede einstein Nybegynder
23. maj 2000 - 08:04 #25
hvad skulle de kunne sige? Hvis filmen f. eks. ligger på freedrive, så kan man jo bare om døbe den til Brian.bmp...........et lidt stort billede men dog stadigt et billede.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
23. maj 2000 - 19:07 #26
noget ala det der er sket i norge f.eks der er cc's flatrate abb. lige blevet lavet om til 7timer dagligt max, uden nogen har fået det at vide, men det hra cc nok lært af, man ikke bare kan gøre

(note til admin hvis han kigger med, se lige at få lavet det sådan at siden ikke expirer, det gør den konstant her, hvilket er skide iretrende, når man bliver sendt tilbage til "info om eksperten")
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
23. maj 2000 - 19:13 #27
Avatar billede einstein Nybegynder
23. maj 2000 - 19:19 #28
jaja.......men CC siger at grunden til at ca. 250 kunder fik lavet det om til 7timer/dag var pga at de misbrugte deres flatrate.........selvom jeg har LIDT svært ved at se hvordan man misbruger en flatrate....man har betalt for at være på 24/7 og så må man vel egentligt også være det.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2000 - 20:01 #29
Det i siger med cybercity er at hvis man er på i over 7 timer bliver man smidt af ??? gælder det også fastnet ??? for så er 7 timer da langt under standart ! Jeg ville da lade min pc stå åbent hele døgnet !!
Men hvis de begynder på sådan noget pis nu så vil jeg da hellere have teleDK også selv om jeg skal betale 3000 i  oprettelse !
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
23. maj 2000 - 20:29 #30
ved ikke om det er fastnet, men det er da en af deres flarrate 24x7 forbindelser, og når de har gjort det uden at fortælle nogen som helst om ændringerne, stoler jeg ikke det vilde på cc
Avatar billede einstein Nybegynder
23. maj 2000 - 20:41 #31
JAMEN skulle alle ikke bare flytte til USA og få en T1 flatrate for 20$ om måndeden......................
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2000 - 21:03 #32
Det er for sygt !!! Men jeg venter bare på at svenskerne kommer og overtager det hele så får vi alle 10mbit flatrate formbindelser for 299. om måneden !!!
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2000 - 21:04 #33
formbindelser = forbindelser
Avatar billede einstein Nybegynder
23. maj 2000 - 21:08 #34
Og de vil jo kun gå efter større boligkomplekser......så os der bor i parcelhuse får nok ikke SÅ meget ud af det...
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
23. maj 2000 - 21:14 #35
>>jones2000  de har da planer om at opg, til 100Mbit/s for sygt, synd det kun er til boligkomplekser med fibernet
Avatar billede einstein Nybegynder
23. maj 2000 - 21:22 #36
tjaaaa....jeg kunne faktisk godt bruge en 100Mbit forbindelse *sidder lige og drømmer*
...............nej på den anden side ville jeg bare bruge AL min tid på nettet så.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2000 - 21:42 #37
Ja der er jo lige blevet slået hastighedrekord !!!
40Gbit !!! Det må siges at være uddemærket *SSS*
Avatar billede einstein Nybegynder
23. maj 2000 - 21:50 #38
Så er problemet jo bare at så hurtigt kan HD ikke skrive.....
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
23. maj 2000 - 21:53 #39
en T3 forbindelse ville være fint, der kan ens HD lige nå at følge med (hvis det er SCSI), og dnload går relativt hurtigt :-)
Avatar billede einstein Nybegynder
23. maj 2000 - 21:54 #40
127144146281>>
øhhhh hvad betyder alle de der tal egentligt?
Avatar billede einstein Nybegynder
23. maj 2000 - 21:56 #41
Hmmm første gang jeg hørte om T3 var i en X-files for et par år siden................der må den da virkeligt have sparket røv, i forhold til mit gamle 9400 baud (eller der omkring) modem......
Avatar billede einstein Nybegynder
23. maj 2000 - 22:07 #42
tal>> Jeg tilføjer lige dig lige til min ICQ.

Jonas>> Har du ikke noget ICQ-værk?

Einstein//Anders Wibroe//ICQ 72497910