Avatar billede cyberskovmos Nybegynder
17. maj 2000 - 10:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hjemmelavede computerspil

Jeg vil gerne vide lidt om hvilke programmer man skal bruge for at kunne
lave sine egne computerspil, men jeg har været inde i samtlige computerforretninger for at spørge efter om man kan købe et program hvor man kan lave  sine egne computerspil, men det havde de ikke, så jeg vil gerne
vide hvor man kan købe et program hvor man kan lave sine egne computerspil.
Skriv en email til mig på: skovmos@nielsen.ms
Avatar billede delphidaner Nybegynder
17. maj 2000 - 11:45 #1
Du kan lave computerspil i næsten alle (hvis ikke alle) programmeringssprog, da et spil groft sagt ikke er andet end et program med grafik.

Jeg ved ikke hvilket programmeringssprog, der er mest velegnet til spil, men det er der måske andre der ved?

Det eneste der forhindrer mig i at lave spil, er at jeg ikke gider at lave den grafik, som kræves.
Avatar billede olebole Juniormester
17. maj 2000 - 14:19 #2
<ole>
Helt klart MacroMedia's Director...!!! Det gør brug af et forholdsvis nemt lært sprog, der hedder Lingo. Ydermere kan spillet - eller hvad det nu er for en 'præsentation' - rimelig nemt gøres X-platform.
Når du har lavet dit spil, kan du endvidere pakke det som en ShockWave-fil og embedde den i en HTML-side for afvikling på WWW. Det kræver naturligvis, du har tænkt grafik og lyd ned i små størrelser. Et eksempel er "MouseTris" på MouseHouse's hjemmeside. Det ligger på:
    http://mousetris.mousehouse.dk/
/Vh
</bole>
Avatar billede cyberskovmos Nybegynder
17. maj 2000 - 14:24 #3
Jeg har lige set et skide godt program
som er specielt lavet til computerspil
men det er skide dyrt (det koster 3000 kr.) og det har jeg ikke råd til men kan du anbefal  mgi andre stedder hvor man kan lave sine egne computerspil?
Jeg kan godt lav ecomputerspil i Pascal, Delphi og Qbasic men det tagre for lang tid så
jeg vil lige have nogle tips til hvad jeg skriv inde i Pascal, hvis jeg skal
"uploade" en fil fra fks. Paint eller
en lydfil, så jeg kan komme godt igang så jeg ikke behøve at tegne i et skide koordinatsystem. Skriv til mig på: Skovmos@nielsen.ms eller se min hjemmeside på:
www.skovmos.subnet.dk
Avatar billede cyberskovmos Nybegynder
17. maj 2000 - 14:28 #4
Jeg har lige købt mig en bærbar computer med 4,65 GB og 32 MB ram
(jeg har bestilt 32 MB ram mere)
så jeg vil lige vide om der er nogen af jer der kan skaffe mig et program der
Medi8or eller Gamebuilder Light?
Hvis nogen af jer kan det så send en kopi til mig på: skovmos@nielsen.ms
i kan og se min hjemmeside på: www.skovmos.subnet.dk
Avatar billede olebole Juniormester
17. maj 2000 - 14:35 #5
Director er også lavet specielt til spil (selvom det kan bruges til meget andet også) og det får du nok ikke for 3000 kr. - som er skide billigt for et godt program ;-)
Det kan være, det er mange penge for dig, men dyrt er det ikke. Forventer man et rigtig godt program, må man også forvente en høj pris...kvalitet koster!
Nej, jeg kender ikke steder, hvor men kan gå ind fra gaden og lave spil, hvis det er det, du mener. De andre sprog er jeg ikke hjemme i.
/Vh
Avatar billede olebole Juniormester
17. maj 2000 - 14:37 #6
Jeg tror ikke, Admin ser med blide øjne på opfordringer til at sende pirat-kopier. Hvis der ikke er tale om FreeWare eller ShareWare, tror jeg, du har valgt et forkert forum til din opfordring!
Avatar billede bdc Nybegynder
11. april 2009 - 17:19 #7
jeg kender et program det er gratis her er linket til at downloade det. http://www.dr.dk/troldspejlet/index.php?ID=23,15
Avatar billede olebole Juniormester
11. april 2009 - 17:38 #8
- og sig så ikke, at gamle tråde ikke lever!  ;D
Avatar billede bdc Nybegynder
11. april 2009 - 20:32 #9
nej nej
Avatar billede Hvepse Nybegynder
05. februar 2011 - 13:50 #10
Hvis du vil lave små computerspil, kan Java anbefales. Det er let at lære og samtidigt anvendeligt til meget andet end computerspil. Der findes et program som hedder Greenfoot, som samtidig også er freeware, hvor du nemt kan lave dine egne computerspil. Det kræver dog at du kan kode noget Java.

Hent det her - http://www.greenfoot.org/

/Martin