Avatar billede o.olesen Nybegynder
11. februar 2002 - 12:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lyd (tale) på hjemmesiden

Jeg har nogle lydfiler (tale), som jeg vil lægge på min hjemmeside. Jeg har kun lært at håndtere wav-filer. Det fungerer fint men fungerer alt for langsomt. Hvilket filformat skal man bruge, og hvilke redskaber anvender man for at konvertere sine wav-filer til dette format.
Venlig hilsen, Ole Olesen
Avatar billede getline.dk Nybegynder
11. februar 2002 - 13:00 #1
du skal bruge wav filer der er det bedste, det kan godt tage noget tid, hvor meget fylder filen
Avatar billede o.olesen Nybegynder
11. februar 2002 - 13:11 #2
Hver af filerne fylder ca. 35 megabyte
Avatar billede getline.dk Nybegynder
11. februar 2002 - 13:13 #3
hvis det er så kan du måske konvertere det lidt mere med et pakke program kigger lige efter et
Avatar billede getline.dk Nybegynder
11. februar 2002 - 13:14 #4
du kunne måske bruge winace
Avatar billede getline.dk Nybegynder
11. februar 2002 - 13:14 #5
hvis du ikke har det så prøv kazza
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2002 - 13:23 #6
prøv at lave dem til mp3. De fleste har mulighed for at afspille mp3 efterhånden.
Avatar billede o.olesen Nybegynder
11. februar 2002 - 18:27 #7
Nu har jeg fundet ud af at konvertere til mp3. En waw-fil på 6.513 KB fylder nu kun 592 KB. Men det tager stadig lang tid at downloade. Hvis jeg går på Danmarks Radios hjemmeside, kan jeg høre en hel, lang udsendelse, der downloader mens jeg lytter. Hvordan giver jeg mine hjemmesidegæster den samme servide?
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2002 - 18:54 #8
Ved at have en streaming server stående i kælderen :)

Både RM og WMA kan streames, men begge kræver at du installerer en server af en slags. Og denne skal have kontakt til nettet 24/7 med en temmelig heftig forbindelse.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2002 - 18:55 #9
hvad fik getline.dk iøvrigt point for?
Avatar billede o.olesen Nybegynder
11. februar 2002 - 19:50 #10
Til el_barto: Jeg har ingen kælder.
Point til getline.dk: en ren fejltagelse. Det er min første dag på eksperten.dk og jeg var for utålmodig til at sætte mig ordentligt ind i spillereglerne. Nu er jeg blevet klogere på både det ene og det andet. Tak for hjælpen.