Avatar billede lazymann Nybegynder
11. februar 2002 - 12:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

XP og win2000

Hvor kan jeg ikke semin fars computer over netværket....

Jeg kører XP han kører 2000 Vi sidder til den samme switch som deler vores DSL forbindelse..

Jeg har et netkort og en firewire port på mit lydkort og når jeg kører guide til netværk vil den bruge firewire porten til det interne netværk hvorfor det????
Avatar billede zeus19 Nybegynder
11. februar 2002 - 12:59 #1
øhh. Jeg har et netkort og en firewire port på mit lydkort ??? hvad menner du med dette, er det onboard på motherboardet ??

du skal huske at give pc´erne en ip. adr og subnet maske. tilføje dem til en workgoup eller domain og så skulle det virke
Avatar billede lazymann Nybegynder
11. februar 2002 - 14:22 #2
Ja den bruger mit netkort til extern trafik og så vil den bruge firewire porten til intern trafik

Og jeg har dynamisk IP til internet så ingen fast IP til mig. Det er da hammerende lige gyldigt om de er i samme workfroup.

Det underlige er at det virkede inden jeg geninstallerede XP
Avatar billede lazymann Nybegynder
11. februar 2002 - 14:23 #3
Ingen af tingende er onboard
Avatar billede zeus19 Nybegynder
11. februar 2002 - 14:29 #4
hvad menner du så med.
Jeg har et netkort og en firewire port på mit lydkort ??

hvis du har 2 dynamiske ip adr. så kan du skrive \\ip adr. nede i kør så skulle du kunne komme ind den anden pc. du skal sørge for at de 2 pc´er har samme subnet maske ellers virker det ikke.

har du en router mellen switchen og modemet???
Avatar billede net_nerd Nybegynder
11. februar 2002 - 15:29 #5
Hvis du ønsker at have adgang til din fars computer gennem Explorer så skal du slå "NetBIOS over TCP/IP" til

Vælg egenskaber for LAN -> tcp/ip -> egenskaber -> avanceret -> WINS

Her markerer du ud for "Enable NETBios...."

Hvis du bare ønsker at mappe hans drev i konsolen kan du skrive flg.:

net use * \\IP\share /user:BRUGERNAVN  , hvor IP er din fars maskines IP