Avatar billede olel Nybegynder
17. maj 2000 - 00:11 Der er 9 kommentarer

Import fra regneark

jeg har brugt Exel som database for medlemsliste m.m. Nu har jeg lavet en database i acces 2000, med flere tabeller. Jeg vil gerne have flyttet dataene fra Exel til den aktuelle tabel i Acces. Har forsøgt med guiden, men selv om jeg får en meddelelse om at det er overført, er tabellen helt tom. Hvad gør jeg galt?
olel
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
17. maj 2000 - 09:42 #1
Bruger du import af data til en ny tabel eller import til en eksisterende tabel ?
Avatar billede olel Nybegynder
17. maj 2000 - 12:11 #2
Jeg bruger import til en eksisterende tabel (Tabellen er tom). Men der sker intet.
Jeg har prøvet det samme til en ny tabel, den kommer godt nok som den skal i den rigtige database. Men det skulle jo gerne være i den eksisterende tabel der er designet til et bestemt formål.
olel
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
17. maj 2000 - 12:30 #3
Du skal sikre dig at der bliver sat en værdi ind i alle felter i tabellen for ellers mislykkes det !!!
Avatar billede olel Nybegynder
17. maj 2000 - 14:48 #4
Vil det sige: at overskrifterne skal stå i samme rækkefølge begge steder, og evt huller i regnearket skal udfyldes med et eller andet? Hvad hvis jeg har flere kollonner i databasen end i regnearket, skal jeg så lave nogle "meningsløse" kollonner i regnearket??
olel
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
18. maj 2000 - 10:54 #5
Jeg har oplevet at det ikke er muligt at lave en import af date, med mindre at alle felter er sat op på samme måde (Samme datatype).
Alle felter skal være udfyldt, evt med en default værdi.
Du kan også få problemer hvis der er et autonr-felt i Tabellen.
Avatar billede moses Praktikant
18. maj 2000 - 13:19 #6
Det allernemmeste er at importere ind i en ny tabel og så derefter at benytte en "Create Table Query" fra denne nye tabel til din fordefinerede tabel.
Der kan du så eventuelt tilknytte yderligere oplysninger, som du allerede har i din Access database.
Avatar billede olel Nybegynder
17. oktober 2000 - 08:19 #7
Tak for hjælpen. Bedre sent end aldrig; men nu virker det
/olel
Avatar billede moses Praktikant
18. oktober 2000 - 14:42 #8
Ole1>> Du skal lige huske at lukke spørgsmålet !!
Avatar billede olel Nybegynder
23. juli 2001 - 07:54 #9
Tak for hjælpen