Avatar billede jakobgt Nybegynder
10. februar 2002 - 23:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med konfiguration?

Hej

Jeg ville lige hører om der er kompatibilitetsproblemer med følgende PC udstyr, inden jeg køber det.:

Athlon Thunderbird 1400MHz Socket A / FSB 266MHz
Asus bundkort A7A266-E ATX Socket A / Ali M1647
Daytona GeForce2 MX400  AGP / 64MB / GeForce2 MX400 648,
Kabinet med 235 W strømforsyning,
256 MB-ram (168-pins SD)
Creative SoundBlaster PCI 128 Bulk

Jeg ville bare sikre mig, for jeg har gået galt i byen én gang, og det blev lidt dyrt.

Jakob
Avatar billede kvik Nybegynder
10. februar 2002 - 23:28 #1
Ikke andet du skal have en 300w strømforsyning, ellers ser det fornuftigt ud, held og lykke med det.
Avatar billede jakobgt Nybegynder
10. februar 2002 - 23:29 #2
Skal jeg absolut bruge en 300w?
Avatar billede lauer Nybegynder
10. februar 2002 - 23:29 #3
ja, det kræver bundkortet og cpuen sikkert :)
Avatar billede gl_kurtj Nybegynder
10. februar 2002 - 23:29 #4
Det ser da vist godt nok ud, muligvis ville jeg nok vælge et kabinet med en 300 W psu.
Avatar billede jakobgt Nybegynder
10. februar 2002 - 23:42 #5
Computeren er til en anden, men i min egen maskine bruger jeg en 235w til en PIII cpu (jeg mener den også kræver en 300w)
Avatar billede jakobgt Nybegynder
10. februar 2002 - 23:42 #6
Og det kører fint.
Avatar billede gl_kurtj Nybegynder
10. februar 2002 - 23:49 #7
Joo, Nu er der bare lige det at en Athlon t-bird tager betydeligt mere støm end en PIII. Det du skal være opmærksom på er om der kan trækkes 30 Ampere på +5volt fra strømforsyningen. Ellers er der mulighed for at maskinen overhovedet ikke kan starte op.
Avatar billede gl_kurtj Nybegynder
10. februar 2002 - 23:50 #8
støm = strøm!! ;)
Avatar billede halifax Nybegynder
11. februar 2002 - 00:04 #9
Vil bare bakke de andre op: anskaf en 300W PSU til en Athlon baseret maskine.
Avatar billede jakobgt Nybegynder
11. februar 2002 - 00:16 #10
Det har jeg hermed gjort, jeg siger mange tak for svarene.
For at være rimelig, kan I andre bare lave et svar og I deler pointerne..

Jakob
Avatar billede miwe Nybegynder
11. februar 2002 - 00:18 #11
Er der ikke noget med at en xp1600+ trækker mindre strøm end den gamle T-B. 1400. Den bliver i hvert fald ikke så varm. Og så koster den kun en lille hundredemand mere.
Avatar billede jakobgt Nybegynder
11. februar 2002 - 00:20 #12
Skal der så ikke et nyt bundkort med andre ram (DDR)?
Avatar billede miwe Nybegynder
11. februar 2002 - 11:41 #13
Jo, måske. Det står ikke tydeligt på Asus' hjemmeside om det understøtter XP, men det kan køre 1400 T-bird, skriver de.
Hvorfor ikke købe et ECS K7S5A istedet. Det kan du højst tabe 600,- på.
Det trækker en XP2000, har også både DDR + SD sokler, og har en fin ydelse til prisen. Og så ville jeg nok spare lydkortet og købe processoren større istedet (eller mere ram) for CS 128 er et discount kort som ikke er væsentligt bedre end det indbyggede (min mening)
Avatar billede jakobgt Nybegynder
11. februar 2002 - 15:06 #14
Ja nu kan jeg ikke ændre det andet - det er bestilt.
Jeg kan også bedst lide at give lidt mere for kvalitet, end for noget bambus fra asien, der måske ikke er godt nok understøttet ;-)

Da der ikke er andre en gl_kurtj der har svaret giver jeg ham pointerne.