Avatar billede zola Novice
10. februar 2002 - 22:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

java source directory

Jeg har installeret jdk1.3 sammen med kawapro5.0

Under options i Kawa,
hvad skal Java source Directory sættes til

og hvad med Java Dokuments ??
Avatar billede disky Nybegynder
10. februar 2002 - 22:38 #1
java source kan betyde 2 ting

1. source koden til jdk'en
2. dine source koder

java dokuments ??? Ingen anelse.

p.s. der findes bedre værktøjer end Kawa, f.eks. Forte fra Sun (som er 100% gratis)
Avatar billede rene-rene Nybegynder
10. februar 2002 - 22:42 #2
Det skal sættes til det bibliotek du vil have dine java programmer til at ligge i, hvis du vil have dem til at ligge i samme biblitoek, ellers skal det ikke sættes til noget.
Java documents kan sættes til stien til den java dokumentation, som kan hentes.
Avatar billede mosquito Nybegynder
10. februar 2002 - 22:44 #3
java dokumennts  er dokumentationen til java beskrivelse af klasserne og deres opbygning... hentes på suns site og installeres så det ligger under jdk1.3 og under options refereres til dette bibliotek.. ved at bruge f1 når du står på et reserveret ord, åbnes dokumentationen med den omhandlende metode, klasse eller hvad det reserverede ord nu engang er..
Avatar billede mosquito Nybegynder
10. februar 2002 - 22:50 #4
disky => enig ... Forte er et meget mere omfattende værktøj.. lettere når først man kender nogle af dets mange muligheder...  især hvis man har flere klasser åbne af gangen... her er kawa dårlig... og når man vil bruge genvejstaster til at kopiere.. øv.. øv  øv... men ellers er kawa et enkelt udviklingsværktøj sammenlignet med Forte..
Avatar billede bearhugx Nybegynder
10. februar 2002 - 23:29 #5
Hmmmm...

Java Source Directory i Kawa-profilen/opsætningen bruges til at pege på det bibliotek, hvor du (eventuelt) har pakket kildekoden til JDK'en ud...

Kildekoden findes i src.jar filen, liggende i dir {$JAVA_HOME}-bibliotek (der, hvor du har installeret JDK'en)...

Hvis du ikke har pakket src.jar ud, så bare lad 'Java Source Directory' være "none" (default-værdien)

Kawa bruger bl.a. den information i tilfælde hvor du debugger og kalder en metode som hører til JDK'en...
Derved kan du trace kaldet som du debugger ind i de klasse-biblioteker som er leveret med JDK'en i modsætning til kun at kunne følge med, når det er din egen kode, debuggeren er ved at vise...

/Søren
Avatar billede bearhugx Nybegynder
10. februar 2002 - 23:33 #6
Hvad angår Java Documents Directory, så har mosquito helt ret i at den skal pege på det biliotek, hvori du har udpakket JavaDoc til JDK'ens API...
Det leveres tit som selvstændigt bundle fra java.sun.com

/Søren
Avatar billede summer Mester
13. februar 2002 - 01:22 #7
zola>>> Du har 48 åbne spm. Se http://www.eksperten.dk/spm/170811
Kom så lige igang med at få dem lukket ik'. Nu er det tredie gang jeg
beder dig om det, så...
Avatar billede zola Novice
15. februar 2002 - 10:04 #8
>>summer
ok jeg skal nok snart gå i gang