Avatar billede klejner Nybegynder
10. februar 2002 - 21:17 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Problemer med AOpen GeFroce2 MX200-v Grafikkort

Efter jeg har sat et GeForce2 MX200-v (AOpen) kort i min maskine (AGP-slot), er min pc begyndt at opføre sig underligt...
De synlige problemer er som følger:

1) Tekstskærms opdatering er meget langsom
2) Hele computeren fryser/hakker i et par sekunder, når en video indlæses i fx Media Player (også musen).
3) Hvis man spoler(søger) i en video går enten Media Player eller hele maskinen helt kold.
4) Når man skifter imellem skærmopløssninger (også grafik til tekstskærm og omvendt) hakker maskinen. (Også musen)
5) Da jeg havde et 3Com netkort i maskinen hakkkede den i det cirka hvert 10. sekund (Ligegyldigt hvor belastet den var)
6) Nu hakker maskinen nogle gange, selvom man kun udfører en simpel operation.

Det kan ikke passe at alle disse problemer skal opstå. Hvad er der galt?

Jeg har downloaded og installeret den nyeste driver til kortet.
Jeg har hele tiden kørt Win98 SE (dansk) - Geninstalleret flere gange..

Håber at kunne få hjælp.
Avatar billede nonick Nybegynder
10. februar 2002 - 21:19 #1
Er du overhovedet sikker på, at det er dirt grafikkort det er galt med?
Avatar billede nonick Nybegynder
10. februar 2002 - 21:20 #2
Måske er din processor for varm. check temperaturen på din cpu!
Avatar billede t_holst Nybegynder
10. februar 2002 - 21:34 #3
Eller måske en opdateret driver til graffikkortet.
Avatar billede klejner Nybegynder
10. februar 2002 - 22:10 #4
Ja! For det er efter at jeg fik det kort i at alle problemerne startede.
Jeg har også i mellemtiden prøvet at sætte et andet (gammelt PCI) kort i og der fungerede det upåklageligt!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
10. februar 2002 - 22:15 #5
er dine ram sat ordentlig i?
prøv evt med andre ram
Avatar billede klejner Nybegynder
10. februar 2002 - 22:27 #6
RAM??  Det virker jo med det andet grafik-kort...
Så det kan vel ikke være det...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
10. februar 2002 - 22:30 #7
ok - havde ikke lige fået fat i at det virker med det andet kort - sorry
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
10. februar 2002 - 22:31 #8
hvad er det for en processor du har (mhz)
Avatar billede 1986 Nybegynder
10. februar 2002 - 22:48 #9
Din skærm kan mugligvis også have noget med det at gøre
hvis det er en gammel skærm tænk over en ny
Det kan også være at processeren ikke er stor nok
Avatar billede 1986 Nybegynder
10. februar 2002 - 22:49 #10
Din skærm kan mugligvis også have noget med det at gøre
hvis det er en gammel skærm tænk over en ny
Det kan også være at processeren ikke er stor nok
Avatar billede sila Nybegynder
10. februar 2002 - 23:26 #11
Prøv og tjek køleren der sidder på grafikkortet(Kan være defekt) og fjern overskydende kølepasta!!!!!
Avatar billede the_email Nybegynder
10. februar 2002 - 23:36 #12
Gå ind i Kontrolpanel -> System -> Enhedshåndtering og fjern graffikkort og skærm, lad Windows genstarte og installere det igen. Det virker måske, ellers må du prøve at resette din BIOS, der er måske en lille indstilling til AGP der ikke er optimal.

TheEmail.
Avatar billede the_email Nybegynder
10. februar 2002 - 23:37 #13
... kunne det mon være en konflikt (IRQ)???
Avatar billede gl_kurtj Nybegynder
10. februar 2002 - 23:43 #14
Prøv at se i din bios, jeg mener der er et punkt der hedder noget i stil med video bios shadow. Prøv at enable det.
Avatar billede klejner Nybegynder
11. februar 2002 - 00:22 #15
Jeg har en AMD K6-2 550MHz Processor.
Derudover 256MB RAM i en sokkel.
Har prøvet at fjerne det og installere det et utal af gange. Der hjælper ikke. Har også nulstilt BIOS at par gange.
Min skærm er 2-2,5 år gammel. Det er vel fint nok.
Avatar billede ianfrank Nybegynder
11. februar 2002 - 09:05 #16
Jeg har selv et GeForce 2 MX400 kort, og min tekstopdatering er også blevet langsommere (ihvertfald i BIOS) - men jeg ved ikke hvorfor. Men det kører fint i Win 98 SE. Prøv flg:

I BIOS:
- tjek at der er assignet en IRQ til VGA
- sæt AGP porten til 4x
- sæt primær VGA til AGP
- slå alt stømsparefunktion fra!

I windows:
- installer de nyeste drivere (prøv www.tweakup.dk - og find de drivere der kører bedst på din maskine - jeg bruger 23.12 pt.)
- installér DirectX 8.1 efter installation af driverne.
- Kontrollér at der ikke er nogen IRQ-konflikter.

Håber det hjælper! :)
Avatar billede karlslund Nybegynder
11. februar 2002 - 10:40 #17
Du skal installere Via's seneste patches:

http://www.viaarena.com/?PageID=2#4in1

Ellers følg ianfranks forslag.
Avatar billede existenz Nybegynder
11. februar 2002 - 11:06 #18
altså du skal ikke installere via drivere hvis man har ali/sis chipsets