Avatar billede nikolan Nybegynder
10. februar 2002 - 18:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sony skærm "slår fra"

Jeg har en SONY HMD-A200, skærm. Nogle gange når jeg skifter opløsning går skærmen ligesom på stand by, den slår fra. Den slukker ikke men der kommer en "tsssss" lyd og dioden begynder at blinke. Så slukker og tænder jeg for den, så virker den igen. I samme maskine gør skærmen det med to forskelige skærmkort. Hvad kan der være galt. Det er en periodisk fejl og kommer f. eks. når jeg skal ind el. ud af et spil der kører en anden opløsning, en skrivebordet.
Avatar billede jknutz Nybegynder
10. februar 2002 - 19:01 #1
har du set inde i konropanel->strømstyring der står hvornår skærmen skal slukke automatisk prøv at sætte den højere end den står og problemet kan væe løst
Avatar billede nikolan Nybegynder
10. februar 2002 - 19:05 #2
Problemet er vist lidt mere teknisk. Det kommer også når jeg starter og stopper plugins til winamp.
Avatar billede scb Praktikant
10. februar 2002 - 19:48 #3
Det er en fejl i selve skærmen, når man skifter opløsning eller opdateringshastighed, slukker Sony skærme kortvarigt, for at undgå at ødelægge linieudgangsdelen, (pga manglende signal) det er denne korte afbrydelse skærmen ikke selv kan komme ud af.
Det kunne tyde på et slidt relæ i selve skærmen.
-SCB
Avatar billede nikolan Nybegynder
10. februar 2002 - 22:33 #4
Det tror jeg også. Men jeg venter lige lidt med at lukke spm. hvis der kommer andre med samme menning. Det er godt der er 3 års garanti på:-)
Avatar billede nikolan Nybegynder
20. februar 2002 - 13:25 #5
Nu har jeg prøvet skærmen på nogle andre computere og det er kun på nogle af dem skærmen slår fra, underligt.
Avatar billede scb Praktikant
20. februar 2002 - 16:47 #6
Det er sansynligvis fordi det er forskellige opløsninger / opdateringshastigheder
-SCB
Avatar billede nikolan Nybegynder
21. februar 2002 - 14:19 #7
Jamen, jeg kan jo ikke sende den til reparation hvis den ikke slår fra på deres pc.!!!!!!!!!