Avatar billede zae Nybegynder
10. februar 2002 - 17:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Køleprofil sat på med tremisktape ???

Hej !

Jeg har et asus a7m bundkort, hvor der sidder en lille blæser som larmer ret meget.

jeg har købt en zalman køleprofil, og vil nu sætte den på istedet. Kan jeg gører det med termisktape, eller skal jeg bruge den lim der følger med. Der følger også noget kølepasta med...men det kan jeg vel ikke bruge hvis jeg bruger limen eller tapen.

På profilen er der to huller men de passer ikke med hullerne på bundkortet så dem kan jeg ikke bruge :-(
Avatar billede karlslund Nybegynder
11. februar 2002 - 10:43 #1
Det tape skal i hvert fald være kraftigt klæbende, så køleren ikke falder af!

Og nej, du skal ikke bruge kølepasta hvis du limer.

Jeg ville ikke selv lime den, så kan du ikke tage den af igen hvis du får problemer. Umiddelbart lyder tape heller ikke som en god ide. De løsninger jeg har set med tape har ikke holdt særligt godt, hvorimod dem der er fabriksmonterede holder ret godt.

Kan du ikke improvisere et eller andet så du kan få profilen til at passe med hullernet i bundkortet?

En kabelbinder hele vejen rundt om det hele, igennem hullerne i bundkortet? (Universalløsningen)
Avatar billede zae Nybegynder
11. februar 2002 - 14:10 #2
>Kan du ikke improvisere et eller andet så du kan få profilen til at passe >med hullernet i bundkortet?
>En kabelbinder hele vejen rundt om det hele, igennem hullerne i >bundkortet? (Universalløsningen)

Hmm jeg kan prøve at undersøge sagen.

Brander systemmet ikke sammen hvis jeg bruger termisk tape ????
Avatar billede karlslund Nybegynder
12. februar 2002 - 13:18 #3
Hvor har du tapen fra? Fulgte den med til køleren?
Avatar billede filipd Nybegynder
12. februar 2002 - 13:48 #4
Nope ! Det fulgte med en Crystal Orb blæser.
Avatar billede karlslund Nybegynder
12. februar 2002 - 13:59 #5
Okay, men det er nok ikke klæbende, det er nok bare varmeledende.
Avatar billede filipd Nybegynder
12. februar 2002 - 20:37 #6
Det er klæbende...har lige testet.
Avatar billede karlslund Nybegynder
13. februar 2002 - 20:51 #7
Well, jeg ville stadig fæstne det fysisk, f.eks. med strips.