Avatar billede michael7 Nybegynder
10. februar 2002 - 15:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Gamespy Server ?

Hvorfor kan jeg ikke lave Gamespy server når jeg godt kan lave en Counter-strike server .. altså via CS !
Den skriver at det er fordi at min ip adresse.. 80.62.24.122 <-- inet IP den der (ikke er den samme som) 192.168.1.28 <--LAN den der
Avatar billede morpheus Nybegynder
10. februar 2002 - 15:45 #1
Fordi der er forskel på Class A og Class C IP adresser...

1 agurk og 1 tomat er heller ikke det samme !
Avatar billede michael7 Nybegynder
10. februar 2002 - 15:59 #2
men hvordan kommer jeg så til at lave en gamespy server.. det var mere det jeg ville frem til !!
Avatar billede michael7 Nybegynder
10. februar 2002 - 16:20 #3
?? er der nogen der vil hjælpe ??
Avatar billede morpheus Nybegynder
10. februar 2002 - 16:42 #4
Aner ikke hvad det er ...

Men du kan da kontakte mig på ICQ (30881499) eller Messenger (daniel@linux-eksperten.dk)
Avatar billede michael7 Nybegynder
10. februar 2002 - 17:12 #5
Hvorfor kan jeg ikke lave Gamespy server når jeg godt kan lave en Counter-strike server .. altså via CS !
Den skriver at det er fordi at min ip adresse.. 80.62.24.122 <-- inet IP den der (ikke er den samme som) 192.168.1.28 <--LAN den der
Avatar billede morpheus Nybegynder
10. februar 2002 - 17:43 #6
Det blev det jo ikke bedre af...

Er du sikker på at du har åbnet de porte der skal bruges af programmet ?
- Ellers er det jo klart som vand at det ikke virker.

Har du prøvet om det virker indenfor dit eget netværk ?
Avatar billede chrf Nybegynder
10. februar 2002 - 18:55 #7
Det er ret enkelt...
Du skal have din router til at forvarde til din comp, da den normalt blokerer fra alt andet.. dette gøres via dchp tabel.
Men pas på, da noge ISP'er ikke tillader at man pilelr ved deres router.
Avatar billede michael7 Nybegynder
10. februar 2002 - 19:01 #8
hvilke porte skal jeg åbne ???
Avatar billede morpheus Nybegynder
10. februar 2002 - 21:20 #9
chrf: Det hedder nu en NAT tabel - Og hvis det endelig hedder noget hedder det DHCP (Den sørger for at brugere for en IP adresse)

michael7: Hvad med et link til programmet - Eller læse manualen... ?
Avatar billede michael7 Nybegynder
10. februar 2002 - 22:17 #10
det er en Speedstream .. hvad skal jeg gøre der inde :::::::::: er der ikke nogen der ved det ??????
Avatar billede morpheus Nybegynder
11. februar 2002 - 12:16 #11
Så har du TDC, og hvis det skal gøres lovligt koster det dig Kr. 895,- at få åbnet en port... Hvis altså de ikke har ændret på det !

Den der "Gamespy server", har du ikke et link til den ?
Avatar billede chrf Nybegynder
11. februar 2002 - 14:13 #12
Du kan godt ordne det med speedstream...
gå ind på routeren, via browseren som har adressen: 192.168.1.1 (så vidt jeg husker)
det er et godt GUI brygget sammen, hvor der samtidig også er en hjælpefil. det er porten 27015 som skal åbnes hvis du skal lave en default cs server.
Avatar billede michael7 Nybegynder
04. september 2002 - 12:49 #13
nå... der blev sq aldrig et rigtigt svar her.. jeg tar dem selv..!