Avatar billede delphi_man Nybegynder
10. februar 2002 - 14:32 Der er 5 kommentarer

Hvad er bedst

Hej allesammen
Hvad er bedst af Delphi, c++ og visual basic
Avatar billede agony Nybegynder
10. februar 2002 - 14:34 #1
det kommer meget an på hvad du skal lave, men af dem du skriver der er C++ klart det mest udbyggede sprog.
Avatar billede delphi_man Nybegynder
10. februar 2002 - 14:36 #2
ved du hvad de fylder på harddisken da jeg kun har 2 giga byte
Avatar billede wwc Nybegynder
10. februar 2002 - 14:44 #3
Jeg bruger selv VB, og har lige smagt på c++. Jeg tror at hvis du er ny, så er VB det nemmeste af de tre sprog, men c++ er det bedste. MEN hvis det er til windows og du er ny, så brug under alle omstændigheder VB eller delphi.
Så er der spørgsmålet om penge. Du kan få gratis c++ compilere, og nogle delphi versioner kan du fine på aods cder.
Avatar billede disky Nybegynder
10. februar 2002 - 16:12 #4
Uden tvivl JAVA :-)

men af dine 3 C++, ganske enkelt fordi din erfaring kan bruge på mange andre computer systemmer.
Avatar billede jangb Nybegynder
11. april 2002 - 15:01 #5
*VisualBasic
Er et oldgammelt system der har fået nogle gennemgribende opdateringer. Det gør programmet temmelig nemt at bruge for nybegyndere, og det kan bruges til at lave gode programmer med -- med det helt flotte og komplekse kan det ikke anbefales til.

*C++
Er et godt og gennemprøvet sprog som du kan lave *alt* i. De fleste spil (til både pc og PS, etc) er lavet i C++. På minussiden er det er utrolig komplekst sprog som ikke er specielt nemt at lære godt.

*Delphi
Er grundlæggende det samme som Pascal ("Pascal++"), og kan også bruges til alt. Den største forskel til C++ er at Delphi har en meget "verbos" syntaks, dvs. man skal simpelt hen skrive mere, men så er det også lettere at gå til for den uøvede.

Men hvad er bedst? Det kan man ikke sige, det kommer i meget høj grad an på dine forudsætninger og hvad det er du vil lave.