Avatar billede nonick Nybegynder
10. februar 2002 - 14:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

VIRUS!?!??!

prøvede lige at hjælpe en her på eksperten med at finde et link. Jeg kom til at gå ind på en slem Warez site med masser af popups og pludselig kom mcafee med en virus meddelelse :

"Infected file name : c:\dokumneter og setting/bblablablabla"

Gik ind i mappen hvor filen ligger og finder ud af at det er en JS(javascript) fil. Kan den overhovedet være slem?

Jeg sidder her med virus-medd. på skærmen. Hvad skal jeg gøre? slette filen? Det er hvad mcafee anvefaler.

"You should delete the file and replace it with a clean copy"

Hvad betyder "replace it with clean copy"
Avatar billede nonick Nybegynder
10. februar 2002 - 14:30 #1
jeg kan ikke slette den?!?! Og den er ikke skrivebeskyttet!
Avatar billede agony Nybegynder
10. februar 2002 - 14:30 #2
det betyder at du skal erstatte filen med en som ikke er ramt af virus.
Avatar billede nonick Nybegynder
10. februar 2002 - 14:31 #3
den hedder JS/IEStart
Avatar billede jknutz Nybegynder
10. februar 2002 - 14:31 #4
det betyder at du skal indsætte en kopi bare uden virus, ikk altid nødvendigt at slette filen men gør deyt for en sikkerheds skyld
Avatar billede agony Nybegynder
10. februar 2002 - 14:32 #5
prøv at oprette en tom test fil som du så forsøger at overskrive den pågældende fil med.
Avatar billede nonick Nybegynder
10. februar 2002 - 14:33 #6
JEG KAN IKKE SLETTE!!! Jeg har prøvet alt hvad mcafee anbefaler, men intet virker.

Clean kan den ikke
delete kan den ikke
Quarentine kan den ikke
Exclude ved jeg ikke hvad betyder
Avatar billede nonick Nybegynder
10. februar 2002 - 14:35 #7
HJÆLP PLZ! :(
Avatar billede fcs Novice
10. februar 2002 - 14:41 #8
Luk maskinen ned, start den op igen. Start Internet Explorer og klik på Funktioner - internetindstillinger. Under fanebladet Generelt finder du midt på siden et afsnit der hedder Midlertidige internetfiler. Klik på der hvor der står Slet filer. Så skulle den for svinde. Når den er færdig med at slette, så start dit antivirusprogram og scan din maskine - bare lige for at være sikker.
Avatar billede nonick Nybegynder
10. februar 2002 - 14:42 #9
Fik det vidst til at virke....

Grunden til at jeg ikke kunne slette var at mcafee brugte filen.

Jeg slog bare mcafee fra og slettede filen.
Avatar billede nonick Nybegynder
10. februar 2002 - 14:44 #10
forstår slet ikke hvordan man kan få en virus, bare ved at gå ind på en internet-side uden at downloade noget.
Avatar billede monmathiesen Nybegynder
10. februar 2002 - 15:46 #11
Det eneste du skulle have gjordt var bare lukke alle
dine IE ned og så kan du slette virusen med Mcafee.

Hvis du ikke sletter den, så vil den selv starte op
(på min maskine gjorde den der ved 12:00 hver dag) med
en meget mystisk side, men jeg har slettet lortet og
for engang skyld har jeg formateret system drevet (C:).

Synes du skulle gøre det samme eller du kan bare nøges
med en full scan på system drevet.
Avatar billede monmathiesen Nybegynder
10. februar 2002 - 15:49 #12
Og en anden ting hver gang du går ind på en hjemmeside
"downloader" du den til din hardisk for at kunne se den !!!

i W98 c:\windows\internet temp filer
i W2000 c:\documents and settings\%username%\lokale indstillinger
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. februar 2002 - 21:11 #13
nonick> Der er faktisk også tale om det der hedder "sikkerhedshuller", som kan blive benyttet af diverse sider...
Avatar billede nonick Nybegynder
10. februar 2002 - 21:25 #14
ok :)