Avatar billede bo31590 Nybegynder
10. februar 2002 - 14:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bootsektor

Hej, jeg har noget som burde være banalt, men jeg kan ikke få det til at spille.

Jeg har en gl. bærbar, som jeg skal installere win98 fra.
Diskettedrev og cddrev er multibay, dvs. en af gangen.

Jeg kan ikke få computeren til at boot på cden, har prøvet flere.

Jeg har prøvet diverse filetransfer programmer via parallel men uden held, lige nu sidder jeg og forsøger at kreere en TCP/IP bootdisk. Det er dog ret omfattende.

Det jeg gerne vil er at overfører en bootdisk (a:) til c:, så den booter på c: med cd-rom understøttelse. Det går bare i ged hver gang.

Jeg har forsøgt med format c: /s

jeg har forsøgt at hugge filerne incl de skjulte fra c: -rod
duede heller ikke.

Nogen forslag?

Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
10. februar 2002 - 17:13 #1
efter format c: /s skal du kopiere himem.sys, mscdex.exe og oakcdrom.sys, autoexec.bat og config.sys til c:
tilret herefter autoexec.bat og config.sys
Avatar billede bo31590 Nybegynder
10. februar 2002 - 18:47 #2
Hej rune, tak for dit svar, jeg fik lavede en bootdisk med IPX, check www.bootdisk.com KANON side.

Men jeg tror du har ret, s¨du får dine pts, tak for et hurtigt respond