Avatar billede minsemails Nybegynder
10. februar 2002 - 12:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tælle tal sammen fra MySQL row

Hvordan tæller jeg tallene sammen som er i en row i en tabel?

Hvis jeg bare printer dem står de (under hver deres id) således:

Hvordan plusser jeg dem sammen?
Avatar billede stigc Nybegynder
10. februar 2002 - 12:10 #1
SELECT SUM(ditfelt) FROM dintabel;
Avatar billede tipsen Nybegynder
10. februar 2002 - 12:15 #2
"SELECT SUM(ditfelt) FROM dintabel;" tjener sit formål, hvis tallene står i samme kolonne, men ifølge spørgsmålet står de i samme række og så er der vist ikke meget andet at gøre end at lægge dem sammen et efter et...

Eller måske alternativt lave om på tabelopbygningen - det kunne tyde på, at der er behov for det...

/Tommy
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
10. februar 2002 - 16:55 #3
og lige hvis det skal være middelværdien af dem .. SELECT AVG(ditfelt) FROM tabel
Avatar billede minsemails Nybegynder
11. februar 2002 - 11:48 #4
virker ikk
Avatar billede tipsen Nybegynder
11. februar 2002 - 12:07 #5
hvad er det der ikke virker og er det rækker eller søjler du vil tælle sammen?
/Tommy