Avatar billede mesteren Nybegynder
10. februar 2002 - 02:45 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor får jeg denne fejl på min hjemmside?

jeg har dette problem at når der er mange på min hjemmside så får jeg denne fejl!

Microsoft JET Database Engine error '80004005'

Could not use ''; file already in use.

/conn.asp, line 6

"linjer i asp filen"
<%
Dim ConnectString, conn

ConnectString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("date.mdb")
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.open ConnectString
%>

håber i kan hjælp mig!
Avatar billede netraider Nybegynder
10. februar 2002 - 02:57 #1
Prøv at skrive
Set con = Ser........
con.open ....
Avatar billede mesteren Nybegynder
10. februar 2002 - 02:58 #2
det står der jo!!  eller hvad mener du?
Avatar billede excession Nybegynder
10. februar 2002 - 03:38 #3
det kan være forskellige årsager..

1: du har databasen åben i access

2: der er ikke de nødvendige rettigheder til filen eller mappen.. højre klik på mappen som databasen ligger i og vælg egenskaber og fanebladet sikkerhed og og giv Alle rettigheder til at skrive og læse osv. - gør det samme med mdb filen

-- xs
Avatar billede mesteren Nybegynder
10. februar 2002 - 03:55 #4
alle retighederne er som du skal være alle kan skrive & læse  og den er ikke åben i access! så hvad kan det så værer er lidt på skideren da jeg tit har en del bruger online
Avatar billede horsmark Nybegynder
10. februar 2002 - 12:17 #5
Ps.
1. Det er ok at have tabellen åben (rå data)
2. Det er IKKE ok at have tabelegenskaber åben = dette giver brugerne fejl på webben
Avatar billede excession Nybegynder
10. februar 2002 - 15:04 #6
hmm.. for mig ser det ud som jeg har skrevet ovenstående kommentar.. men det har jeg ikke..

weird..

Du skal også sørge for at IUSR_<machinename> har alle de rettigheder som kræves.

Du kan teste om det er det der er galt ved at tilføje IUSR_<machinename> til administrator gruppen - hvis det så virker er det rettighederne den er galt med, men husk at fjerne den fra admin gruppen igen

Du bruger ikke tilfældigvis Visual InterDev?
Avatar billede excession Nybegynder
10. februar 2002 - 15:05 #7
hmm hvad er klokken på serveren? fordi jeg har lige skrevet ovenstående kl 15:09
Avatar billede horsmark Nybegynder
10. februar 2002 - 15:08 #8
hmm tror eksperten kokser lige nu det var mig der skrev ps´en

mvh HorsMark
Avatar billede excession Nybegynder
10. februar 2002 - 15:25 #9
jep.. så jeg også i mailen fra mailbot'en.. ser ud som om det var mig der lige skrev det du skrev også.. :)

kan du ikke svare på en masse spørgsmål og se om det er mig der får point? :)
Avatar billede horsmark Nybegynder
10. februar 2002 - 15:35 #10
ps. ang de spørgsmål du skal svare på det gør ingenting... Jeg har tænkt lidt over dette spørgsmål...

Mesteren>> Bare stik Horsmark ALLE points´ne plus nogle flere for han er dælme skrap

(hæhæ *LOOOOL* -> excession)
Avatar billede excession Nybegynder
10. februar 2002 - 15:37 #11
hehe.. :)
Avatar billede mesteren Nybegynder
10. februar 2002 - 16:22 #12
der er godt nok kommet meget, tak for oplysningerne men den er vist gal med eksperten! :-)  jeg vil prøve det i siger! men hvem skal have points? excession eller Horsmark
Avatar billede horsmark Nybegynder
10. februar 2002 - 16:41 #13
Bare stik dem til excession ;-)
Avatar billede excession Nybegynder
10. februar 2002 - 16:42 #14
horsmark har du overhovedet svaret? jeg kan nemlig kun se mine egne og én fra netraider.. :)
Avatar billede excession Nybegynder
10. februar 2002 - 16:42 #15
hov nu kan jeg se din horsmark..

klokken er stadig helt gal..

-- xs
Avatar billede mesteren Nybegynder
10. februar 2002 - 17:14 #16
den i har fået svar for fra jer.. det virker ikke ,,har bruge noget hjælp!!!
Avatar billede mesteren Nybegynder
10. februar 2002 - 17:18 #17
vil godt have lavet denne fejl hvis der er nogle der kan, og lave noget for mig mod betaling!
Avatar billede excession Nybegynder
10. februar 2002 - 17:35 #18
du brugte ikke Visual InterDev vel?

Hvor ligger databasen? Stien osv..

Er du helt sikker på at der er rettigheder til alle de rigtige mapper og filer?

Er der password på databasen?

Er det er Access 97 database?

-- xs
Avatar billede mesteren Nybegynder
10. februar 2002 - 17:39 #19
jeg bruger en Nt4 server, og databasen ligger sexservice.dk/date.mdb
der er ikke password på databasen , og det er en access 2000
alle retighederne er Ok.
Avatar billede excession Nybegynder
10. februar 2002 - 17:39 #20
du kan sende databasen til mig hvis du vil.. så kan jeg prøve at kigge på det

-- xs
stark@newidentity.dk
Avatar billede excession Nybegynder
10. februar 2002 - 17:41 #21
hmm ok
Avatar billede excession Nybegynder
10. februar 2002 - 17:42 #22
hmm ok

-- xs som synes det er for latterligt med de skide forkerte navne osv
Avatar billede excession Nybegynder
10. februar 2002 - 17:45 #23
hov! husk at ændre stien og filnavnet på databasen nu! alle kan få fat i den nu!

så hvis der er noget der ikke må komme ud til offentligheden skal du nok ændre det med det samme!

-- xs
Avatar billede mesteren Nybegynder
10. februar 2002 - 17:45 #24
kan vi ikke gører det over icq , mit nr er 5761260
Avatar billede mesteren Nybegynder
10. februar 2002 - 19:49 #25
hvad laver du? har du fundet fejlen