Avatar billede i11uzion Nybegynder
11. juni 1999 - 17:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

19" skærme...???

Hmmm, jeg er på udkig efter en god 19" skærm til rimelige penge, altså under 5000,- og så ville jeg høre hvad der var godt, og hvad der var knap så godt, uden at skulle til at købe et puterblad til 50kr. og læse en anmeldelse af 19" skærme. Så derfor, hvad mener i???

PS. Grunden til at jeg ikke giver flere point er at det vel også er lidt en smagssag hvad der er godt, og så kan jeg jo ikke vide om svaret er rigtigt før jeg har købt... Derfor!!! :)
Avatar billede sirius Nybegynder
11. juni 1999 - 17:32 #1
Køb en sony triniton 19" til 4000 (på tilbud) den er den bedste...
Avatar billede cybles Nybegynder
11. juni 1999 - 17:39 #2
Jeg vil anbefale dig en 19" KFC skærm fra Datacentrum. I modsætning til de fleste andre 19" er dette en rigtigt 19" skærm målt fra kant til kant.

Og hvad angår prisen tjaa så fåes den for kun 3495,-KR så kan det ikke gøres bedre hvis det skal være nyt.
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
11. juni 1999 - 18:00 #3
Drop 19" - køb en 21". Man skal jo kunne se hvad man laver... ;-)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
11. juni 1999 - 18:49 #4
dkkarpen>>> en 21" er langt dyrere i forhold til vhad man får ekstra, og så synes jeg gentlig at den er for stor, så det bliver en 19"...

Sirius>>> Hmmmm jeg har gode erfaringer med Sony så det bliver sgu nok sådan en, og takker... :)

Cybles>>> Ok tak for tippet...... :)
Avatar billede theartist Nybegynder
12. juni 1999 - 15:34 #5
jeg har en viewsonic 21" P815 og jeg må indrømme at jeg ikke et øjeblik fortryder at have købt en 21" frem for en 19" skærm, men indrømmet en 19" er udemærket hvis du ikke skal bruge den specielt til grafik eller har brug for at have html kode og en browser åbent samtidig uden at skulle have 2 skærme..
Avatar billede theartist Nybegynder
12. juni 1999 - 15:35 #6
prisen er dog lidt højre (ca. 10.000) men jeg syntes stadigvæk det er det værd... især med et TV-kort i computeren...

--:TheArtist:--
Avatar billede i11uzion Nybegynder
12. juni 1999 - 16:03 #7
Theartist>>> Jeg skal skam bruge den til at lave grafik...
Jeg bruger 3D Studio MAX en hel del hver dag, så det er sådan set det jeg skal bruge den til, men det ville tage mig et ½ års tid ekstra at spade sammen til de 2 ekstra tommer, så jeg holder mig til den 19" Sony tror jeg... Men tak alligevel.... :)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
12. juni 1999 - 16:03 #8
Hehe "spade" = "spare"
:)
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
12. juni 1999 - 18:04 #9
GGG - ellers fint udtryk "Spade" jeg troede det var slang ;-)
Avatar billede dres Nybegynder
14. juni 1999 - 08:50 #10
Hansol 900P 19" cd 3300
Prøv www.909edbpriser.dk
Avatar billede ivanp Nybegynder
19. august 2000 - 11:47 #11
Jeg vil lige advare lidt imod køb af en 19\" KFC skærm fra Datacentrum.
Denne skærm har et par ulemper:
Hver gang den tændes eller slukkes giver den en irriterende bip-lyd fra sig.
Hvis man surfer på internettet om natten f.eks. er det meget generende.
Samtidig har jeg oplevet at kablet fra skærmen er strømførende - så meget at det giver stød, når man rører ved stikket.
Ifølge Datacentrum skal det være sådan ??
Er der nogen, der har erfaring med dette ??
Kan man leve med disse gener er det i øvrigt en udmærket skærm, der er meget let at omstille til forskellige opløsninger etc.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
19. august 2000 - 12:03 #12
har lige kaseret en 19\" fra datacentrum et år gammel har samme ulemper (og tro mig den der bip lyd den drev mig til vanvid man kan høre den i hele huset selv 5 værelser ved siden af)

men billedrøret gik i stykker så er også på jagt efter en ny, Philips skulle være bedre end sony ifølge diverse edb blade (de ligger dog MEGET tæt)
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
19. august 2000 - 12:08 #13
har ellers selv troet sony var de bedste det er de åbenbart ikke mere; http://www.pcworld.dk/vis_artikel.asp?id=2564# (godt nok kun en test af 17\" skærme men teknologien er den samme)