Avatar billede tl Nybegynder
16. maj 2000 - 13:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

server side java

Hej

Er der nogen der har nogen erfaring med server side java. Er det lige så godt ellerb bedre end php3 ell. ASP. som jeg tidligere har brugt.

Hvordan får man det op ad køre, skal man f. eks. bruge apache til linux med et plug-in modul..

Mvh
Tore
Avatar billede kobojt Nybegynder
17. maj 2000 - 12:03 #1
Du kan enten gå i gang med servlets

http://web2.java.sun.com/docs/books/tutorial/servlets/index.html

eller JSP, som er sun version af ASP. JSP har selvfølgelig mange af Java fordelene.

http://java.sun.com/products/jsp/pdf/begin.pdf

Kobojt
Avatar billede tl Nybegynder
17. maj 2000 - 12:48 #2
Tak for info.

Hvad er det bedste udviklingsmiljø for server side java.

Skal man bruge apache eller anden webserver under linux ? Findes der også et godt programmerings-værktøj, eller er det bare en editor.

TL
Avatar billede creator Nybegynder
10. februar 2001 - 00:17 #3
Jbuilder 4.0 findes også til Linux og kan både lave servlets og JavaServerPages. Jeg bruger selv JBuilder 3 og er meget tilfreds med den, ellers er der vist nogle editorer der kan syntax highlighte JSP\'er bla. sriptworx så vidt jeg hsuker.