Avatar billede pumba Nybegynder
09. februar 2002 - 18:18 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Online dokumentation af folder/filer rettigheder.

Hej alle

Jeg har nogle windows 2000 server stående og direktionen har bedt om en liste over adgangsforhold til biblioteker/filer.

Findes der et program - som kan lave en flot udskrift over alle over biblioteker på serveren (servere) - med angivelse af hvilke brugere (evt. grupper) der har tilladelse til læse/skrive/slettes mv.

Hvis jeg kunne så nogle forskellige bud ville det være fint.
Avatar billede grinderslev Praktikant
09. februar 2002 - 20:19 #1
Det kan du faktisk gøre inde fra Computer Managsment, som du finder under Administrative tools.
Avatar billede karlslund Nybegynder
10. februar 2002 - 13:30 #2
grinderslev, hvordan laver man en rapport over det fra Computer Management??
Avatar billede flagz Nybegynder
10. februar 2002 - 15:03 #3
Hej pumba

Der findes ikke noget utility i Windows 2000 som kan vise rettigheder m.m. Det er dog muligt at checke de forskellige rettigheder selv ced at checke DACL´s på alle filer/dirs men det er en meget langsommelig process. Men fortvivl ikke.

Der findes et utility som du kan finde på resource kittet kaldet perms.exe som kan bruges til at se rettigheder på filer/kataloger
Syntaxen er som følger:

perms <domain>\<user> <file>
f. eks. perms savilltech\savillj d:\file\john\file.dat

Du kan tilføje /s for også at vise detaljer om sub files/directories. Rettigheder som vises er lig følgende:

R Read
W Write
X Execute
D Delete
P Change Permission
O Take Ownership
A All
None No Access
* User is the owner
# A group the member is a member of owns the file
? Permissions cannot be determined

For at få outputet i en fil skal du bare tilføje følgende til sidst > filename.txt

perms <user> <file> > file.txt
Avatar billede flagz Nybegynder
10. februar 2002 - 15:23 #4
Hej Puma

Du kan også prøve at kigge på et lille freeware utility som hedder DumpSec. Du kan finde det på http://www.systemtools.com/somarsoft/. Jeg har dog ikke fundet ud af om det kan bruges under Windows 2000.
Avatar billede pumba Nybegynder
11. februar 2002 - 09:28 #5
Jeg får lige checket om det er tools som kan bruges.

Men flere forslag ER velkomne, da direktionens krav til dokumentation er ganske store, skal værktøjet kunne klare disse.
Jeg er sikkert ikke den eneste som har fået en sådan opgave. Jeg er pt. ikke helt klar over hvordan udformningen ønskes, men det kan programmerne jo evt. hjælpe med.

Et udtræksprogram, hvor data kan flyttes over i Access el. til yderligere opsætning vil sikkert også kunne klare mit behov. Blot alle data er tilstede.

Indtil videre tak :-) Jeg vender tilbage.
Avatar billede isbamse Nybegynder
11. februar 2002 - 09:32 #6
Firmaet MTAsoft forhandler rigtig mange gode værktøjer til serveradministration fra bla. Sunbelt.

Til dit formål vil jeg anbefale dig at kigge på Sunbelt Domain Reporter. Du kan læse mere, samt hente en trial fra http://www.amtsoft.com/domainreporter/

Arbejer du med Group Policies, vil jeg på det varmeste anbefale FAZAM 2000 ved samme lejlighed: http://www.amtsoft.com/fazam/ - Jeg kan ikke forstå der findes mennesker der kan leve uden :)

Kig i det hele taget på MTA's øvrige produkter: http://www.amtsoft.com/software.htm - der er rigtig mange spændende sager :)

/NanoQ
Avatar billede grinderslev Praktikant
12. februar 2002 - 21:44 #7
Marker det du vil have ud -> action -> export list eller højreklik -> export list