Avatar billede martinrud Nybegynder
09. februar 2002 - 15:33 Der er 12 kommentarer

TV-out - bevægelserne "hakker"

Jeg har et ASUS AGP V7100 grafikkort og et compositkabel med scartstik til mit tv.

Når personerne bevæger sig, kan man se små ryk. Hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede nonick Nybegynder
09. februar 2002 - 15:34 #1
hvilken driver bruger du?
Avatar billede martinrud Nybegynder
09. februar 2002 - 15:36 #2
nVidia version 4.13.01.2311 (skærmdriver)
Avatar billede nonick Nybegynder
09. februar 2002 - 15:36 #3
Prøv at installer den der hedder 23.11 herfra : http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm
Avatar billede nonick Nybegynder
09. februar 2002 - 15:37 #4
lægger lige et svar hvis det virker... ;)
Avatar billede nonick Nybegynder
09. februar 2002 - 15:38 #5
nåååh sorry.. Det er jo den du bruger!!

LOL
Avatar billede martinrud Nybegynder
09. februar 2002 - 15:51 #6
ja, det fandt jeg også ud af... :-)
Avatar billede srhansen Nybegynder
09. februar 2002 - 23:16 #7
Bevæger personerne sig også i ryk på din monitor ?
Avatar billede martinrud Nybegynder
10. februar 2002 - 13:16 #8
Ja!
Avatar billede srhansen Nybegynder
10. februar 2002 - 15:06 #9
Der kan være flere årsager, afhængig af din CPU, dine RAM, filmens opløsning mm.
Lad os antage, du har 512MB ram, da skal du i c:\windows\system finde filen system.ini. Åben denne fil med notpat etc. Her skal du under [vcache]
sætte cachen til ca 25 % af dine ram
MinFileCache=131072
MaxFileCache=131072
Husk altid at lukke øvrige programmer ned, da filmfremvisning kræver mange resourcer.
Avatar billede martinrud Nybegynder
10. februar 2002 - 17:26 #10
Jeg har rettet det; der var slet ikke defineret noget under [vcache]. Jeg kan ikke afprøve det lige nuf, for jeg har ingen dvd-skive.
Men tror du det har noget at sige når det slet ikke er defineret?
Avatar billede srhansen Nybegynder
10. februar 2002 - 19:34 #11
Jeg vil ikke påstå det løser netop dit problem, da der kan være mange andre årsager til det hakker. De 2 værdier du netop har ændre/tilføjet, står som default til 16MB RAM, i de fleste maskiner og det er nok lige i underkanten med nutidens krav til film. De 2 variable fortæller hvor stor en del af RAMen du ønsker at benytte til netop, at udglatte Jitter (ryk). Det fungerer på denne måde at filmfremviseren altid vil forsøge at holde MinFileCache fyldt med film. Det er meget praktisk, hvis systemet er meget optaget af noget andet (langsomt DVDdrev, Dårlig CD mm), så får DVD/CD-drev lidt længere tid til at indlæse filmen.
Avatar billede martinrud Nybegynder
11. februar 2002 - 08:54 #12
Jeg prøver... og vender tilbage med points...!