Avatar billede zimmermann Nybegynder
09. februar 2002 - 12:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

VPN fildeling og protocol

Hej Alle!
Jeg skal ha' lavet et netværksdrev til en anden pc via VPN. Jeg kan dog kun connecte til den anden pc via ipx-protocollen. Er det godt nok? Jeg syntes ikke rigtig jeg kan få adgang til computeren og så de delte mapper, men forbindelsen er oprettet. Hvad kan jeg have overset?
Avatar billede jknutz Nybegynder
09. februar 2002 - 21:19 #1
du har delt nogle mapper ikke og ja ipx er er godt nok
Avatar billede zimmermann Nybegynder
10. februar 2002 - 11:50 #2
Jo. der er delt mapper.
Hvordan finder jeg den pc jeg har forbundet mig til, for den bliver ikke en del af arbejdsgruppen?
Kan Win XP pro ikke modtage flere indgående VPN forbindelser?
Avatar billede netforce Nybegynder
19. februar 2002 - 09:19 #3
Kig forbi paa www.bitwise.com eller f-secure.com

Der er nogle SSH2(VPN) servere som har indbygget SFTP server og det viker fuldt ud ligesaa godt som det som du har gang i, plus det er nemere for andre, alsaa bekendte osv at faa adgang. Hvis du alsaa giver dem lov. Men du er velkommen til at kontakte mig, hvis du vil have lidt support.

Mvh

Netforce
Avatar billede karlslund Nybegynder
19. februar 2002 - 09:53 #4
Hvad er begrundelsen for at du ikke kan køre IP? Det er da noget lettere, da du kan adressere IP på adressen, det kan du ikke via IPX, det kræver SAP broadcasts m.v.
Avatar billede zimmermann Nybegynder
19. februar 2002 - 10:14 #5
Det forstod jeg heller ikke, men lige pludselig virkede tcp/ip alligevel.
Jeg har i mellemtiden fundet ud af at de alm. workstations ikke understøtter flere indgående. Der skal man have nt server eller 2000 server.
Jeg har dog ikke forstået hvorfor man ikke kan se den tilsluttede client i arbejdsgruppen og serveren på clientens. Der skal jeg ind og søge på IP nr. for at finde den. Nogen tip ?
Avatar billede karlslund Nybegynder
19. februar 2002 - 12:00 #6
Kører du op mod en server nu eller hvad?

Du skal have WINS kørende for at du kan se den anden maskine umiddelbart, eller også skal du bare have en engels tålmodighed (den burde dukke op efter et par minutter)
Avatar billede zimmermann Nybegynder
19. februar 2002 - 12:13 #7
Nu er det meningen at det skal kører på en 2000 server