Avatar billede nielsniemann Nybegynder
09. februar 2002 - 00:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Margin, måske tabel; desperat brug for hjælp!

Hej,
og tak fordi du kigger på mit indlæg. Ja hvad overskriften skal hedde er mig uklart, beklager!

Det drejer sig om jeg er ved at lave forskellige designs/layouts hvor jeg starter med en tabel også fjerner ALT "luft" i siderne.

Og som du nok kan se på et eksempel kode nedenunder så går det også nogenlunde. MEN ja det er desværre kun hjøre, venstre og top margin/tabel hvor "luften" forsvinder.

Jeg knokler desperat for at finde løsningen. Benytter dreamveawer som program, har allerede forsøgt at søge på disse sider og nettet; uden held, er ej heller kvik i koderne, men >>designer<< godt nok.

Kort sagt, jeg har brug for en "færdig" lavet kode/skabelon som bevirker at min tabel bliver fyldt helt ud. Absolut ingen "luft" i bunden tak.

*suk*

En som vil hjælpe?

...koden nedenunder er kun et eksempel, du behøver ikke nødvendigvis at skrive den sidste kode med 3x3 celler som her. Jeg skal bare have koden så jeg kan bruge den som skabelon til mit design, og, eller fremtidige designs.

På forhånd tak for din tid og hjælp!

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" leftmargin=0 rightmargin=0 marginwidth=0 marginheight=0 topmargin=0>
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2002 - 00:30 #1
Here you go Sonny :)

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" leftmargin=0 rightmargin=0 marginwidth=0 marginheight=0 topmargin=0>
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="100%">
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>

Jeg bruger selv Dreamweaver UltraDev!

Mvh.

Kim
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2002 - 00:31 #2
Så vidt jeg anskuer dit problem, ja så manglede du selv height="100%" i din table defination!

Mvh.

Kim
Avatar billede ztyxx Nybegynder
09. februar 2002 - 00:38 #3
mangler lige en bottommargin="0" så er den der...

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" leftmargin="0" rightmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0" topmargin="0" bottommargin="0">
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="100%">
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2002 - 00:45 #4
mja, du har ret
den overså jeg...
men det var ikke umiddelbart til at se på resultatet!

Kim
Avatar billede ztyxx Nybegynder
09. februar 2002 - 00:49 #5
iøvrigt er der for mange point udsat her
www.rush.dk/for_mange_point.php
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2002 - 00:57 #6
ja, og da især når manden (drengen) ikke vender tilbage med lidt hurtig respons på dennes problem...
Han skriver det er akut!
Avatar billede nielsniemann Nybegynder
09. februar 2002 - 01:30 #7
Takker, til begge.

Jeg ser at det er nye tider her på eksperten.dk
Start siden har vist også fået lidt mere på siden jeg var her sidst, men endnu engang undervudere man kvaliteten af dette site, hurtig svar og andre brugere som på en pæn måde gør uopmærksomme folk som mig, bemærket på en gene til point delingen. Jaa, kedeligt at folk ikke overholder normen her. Men det skal ikke ske fra mig igen!

Hey, ps.
Visse ting i tv kan godt skygge for en haste opgave. Nu vil jeg ihvertfald bruge min nat på at færdigøre et par layouts ;-)

Men tak til jer begge!
Tilbage kan jeg kun håbe at eksperten vil synliggøre point problematikken for andre brugere, så vi kan holde sitet "rent".