Avatar billede bimp_lizkit Nybegynder
15. maj 2000 - 21:49 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

jeg har mange venner scriptet!

Okay nu skal det være... En ide som vi har snakket om i lang tid!
Jeg skal ha lavet et sms script i php3, der sender en sms til ens mobil hver 10 minut. Du skal udfra en dropdown menu kunne vælge i mellem et par forskellige "pakker" der indeholder 10 beskeder hver, som man så vil få en ad gangen med 10 minutters mellemrum...
pakkerne med beskeder, skal indeholde 10 rosende kommentarer, som f.eks. Du er den bedste i verden , må jeg ikke give dig nogle penge, du er smuk osv...
Ideen kom vi på en dag til en fest hvor en brokkede sig over at han aldrig fik nogen sms´er, og siden den dag har vi gået med ideen i hovedet :)))
Avatar billede haldesign Nybegynder
15. maj 2000 - 21:52 #1
SPAM!!!
Ha ha...

Husk at sætte en afmelding på!

- Anders
Avatar billede bimp_lizkit Nybegynder
15. maj 2000 - 21:55 #2
Det er sgu da ik SPAM!
Det er sgu seriøst ment!
Hvorfor skulle man lave en spam ?
Dem findes der sgu da 1000 af !
//ZyGa
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. maj 2000 - 22:04 #3
Bare meld ham til en masse kategorier på eksperten.dk, og sæt hans email op
til hans mobiltelefon. Så skal den nok bippe...  ;-))
Avatar billede bimp_lizkit Nybegynder
15. maj 2000 - 22:09 #4
hehehe
jamen det er jo ik det jeg vil for faen ! Det er sgu seriøst ment!!!!!!!!

Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. maj 2000 - 22:20 #5
Ok, ok. Jeg tænkte bare på min "popularitet" når der en dag dukker 100 emails
op fra eksperten. Bip bip bip bip bip ..... bip. Men ok, de er trods alt ikke så sjove
at læse.

Hvis du har webhotel på en Unix-server, og har adgang til programmet "cron", som
nogle webhoteller tilbyder, men ikke alle! (http://www.communitech.net gør), kan
du sætte et program til at køre f.eks. hvert 15 minut. Noget omstændeligt.

Der er også gratis tjenester, hvor du kan sætte en besked i kø til at blive sendt
på et bestemt tidspunkt. F.eks. hvis du får en email på http://webmail.netscape.com,
men det er rimelig bøvlet at sætte en besked, for slet ikke at sige 10,  i sving.
Til gengæld kan de gentages hver dag, uge, måned, år.
Avatar billede haldesign Nybegynder
15. maj 2000 - 22:27 #6
-> erikjacobsen

Hvad hvis man ikke har mulighed for at køre et cron job - er der så ikke noget man kan gøre??

Jeg søger selv et script der automatisk tjekker en kolonne i mysql hver 24. time.

- Anders
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. maj 2000 - 22:30 #7
Mig bekendt er der ikke andre muligheder. Cron-jobbet behøver strengt taget
ikke køre på samme server. Du kan jo bare checke det via en URL. Hmm,
Anders, skal vi prøve at løse dit problem på den måde - det er trods alt kun en
gang i døgnet.
Avatar billede razor Nybegynder
15. maj 2000 - 22:32 #8
du kan da bare lave en side som folk går ind på .. og hver gang der er gået 24 timer gør den det den skal gøre..
Avatar billede superagentdk Nybegynder
16. maj 2000 - 09:42 #9
Jeg syntes du skulle sprøger om hvordan man laver sådan et script.
Og ikke, det der med "Det skal".
(-sprøger eksperten)
Avatar billede bimp_lizkit Nybegynder
16. maj 2000 - 10:05 #10
jaja er din kælk knækket ?
Avatar billede lojmann Nybegynder
16. maj 2000 - 11:41 #11
hvad har du tænkt dig at bruge det til???
Avatar billede bimp_lizkit Nybegynder
16. maj 2000 - 12:58 #12
sjov, se det på ideen! det er sgu da en rågod ide hvis man ik har nogen venner!!
Men stop nu alle de kommentarer, bare fordi du ikke kan lave det....
Avatar billede lojmann Nybegynder
16. maj 2000 - 17:51 #13
Nå ja, det er det som du skal bruge det til...;-)
Hvad med at bare kalde en eller anden side som sender dig en SMS hver gang den aktiveres, hver gang at folk åbner din side, hvis der er mange besøgene, har du "mange venner"...;-)

;-)
Avatar billede bimp_lizkit Nybegynder
16. maj 2000 - 18:23 #14
hehehe
okay ingen kan fatte at IKKE ER EN SMS FLOODER!
kan ingen lave det ? er det for svært siden alle de her skod kommentarer kommer ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. maj 2000 - 21:16 #15
Jamen du har fået en løsning:

  Hvis du har webhotel på en Unix-server, og har adgang til programmet "cron", som
  nogle webhoteller tilbyder, men ikke alle! (http://www.communitech.net gør), kan
  du sætte et program til at køre f.eks. hvert 15 minut. Noget omstændeligt.

Det har du ikke reageret på. Bøh! ;-)
Avatar billede bimp_lizkit Nybegynder
19. maj 2000 - 10:21 #16
Hmm lukket